تور چین ارزان: وانگ ئی: آمریکا برای کنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می نماید

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر امور خارجه چین امروز دوشنبه ضمن تاکید مجدد بر سیاست چین واحد و با اشاره به جزیره تایوان گفت که مسأله تایوان همچون یک مهره شطرنج نیست که بتوان با آن بازی کرد.

تور چین ارزان: وانگ ئی: آمریکا برای کنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ ئی طی سخنان امروز خود در پکن به این مسأله اشاره نمود که دلیل تنش های کنونی، کوشش های تایوان جهت اتکا به ایالات متحده برای استقلال و بعلاوه کوشش آمریکا و سایر کشورها برای استفاده ابزاری از تایوان برای کنترل چین، است.

وی بعلاوه در ادامه اضافه کرد: همین اقدامات لجوجانه و شرورانه است که شرایط موجود را تغییر داده و موجب تضعیف صلح در تنگه تایوان شده و اجماع جامعه بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض نموده است.

وزیر امورخارجه چین در ادامه اضافه کرد: تایوان آواره ای است که در نهایت به خانه می آید و نه مهره شطرنجی که دیگران از آن استفاده نمایند. چین باید دوباره متحد گردد و متحد خواهد بود.

اظهارات وانگ ئی در حالی بیان می گردد که آمریکا و شرکای غربی اش در سال های اخیر در راستای سیاست های تنش برانگیز ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت رو به افزایش پکن و علی رغم ادعای احترام به اصل چین واحد، سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در منطقه ها تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1719

به "تور چین ارزان: وانگ ئی: آمریکا برای کنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: وانگ ئی: آمریکا برای کنترل چین از تایوان استفاده ابزاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید