هشدارهای بهداشتی برای ضدعفونی وسایل شخصی

به گزارش فروش برتر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وسایل شخصی از عینک گرفته تا گوشی موبایل همچون دیگر لوازم و سطوح در صورت آلوده شدن به ویروس می توانند در انتقال کرونا موثر باشند.

هشدارهای بهداشتی برای ضدعفونی وسایل شخصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تلفن همراه یکی از پرکاربردترین لوازمی است که در طول روز بارها مورد استفاده قرار گرفته و لمس می شود، از این رو بهتر است به جز موارد ضروری، آن را در خارج از منزل از جیبتان خارج نکنید.

درستی تاکید کرد: همچنین توصیه می کنیم تا در بیرون از خانه عینکتان را از چشم برنداشته و ساعت مچیتان را از دستتان خارج نکنید.

وی گفت: خارج کردن حلقه و انگشتر و شست و شوی آن را نیز به هنگام شست و شو و ضدعفونی دست ها از قلم نیاندازید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یادتان باشد که دسته کلیدهایتان را تنها در صورت نیاز و به هنگام رسیدن دم در خانه یا محل کار از جیب یا کیفتان بیرون بیاورید.

درستی اظهار کرد: در هر بار مراجعت به منزل، پس از شست و شوی دست ها، تمامی وسایل شخصی مانند عینک، گوشی موبایل، حلقه و انگشتر، ساعت، کیف و دسته کلید را با یک تکه پنبه آغشته به یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا 70 درصد یا وایتکس رقیق شده، تمیز کنید.

معاون بهداشتی داشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیانکرد: چنانچه کیف پول یا کیف دستی و لپ تاپ و مدارک را با خود از منزل بیرون می برید، تا حد امکان آن را روی سطوحی که به نظرتان در معرض لمس عمومی است، قرار ندهید.

وی متذکر شد: توصیه می کنیم کیفتان را یا در دست گرفته یا روی پاهایتان قرار دهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 759

به "هشدارهای بهداشتی برای ضدعفونی وسایل شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای بهداشتی برای ضدعفونی وسایل شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید