هاشمی طبا: تیم امید ما هویت ندارد

به گزارش فروش برتر، مصطفی هاشمی طبا، رییس پیشین کمیته ملی المپیک می گوید: تیم امید هویت ندارد. این تیم باید دروازه عبور به تیم ملی فوتبال بزرگسالان باشد اما آیا این طور هست؟

هاشمی طبا: تیم امید ما هویت ندارد

هاشمی طبا: هیچکس نمی داند بودن تیم امید چه خاصیتی دارد؟

ماجرا دعوا بر سر گزینه انتخاب شده برای تیم امید نیست. مسئله ای که امروز باید درباره تیم امید به آن پرداخته شود، سازوکاری است که باید برای این تیم تعریف شود و سال هاست که این اتفاق هرگز برای تیم امید رخ نداده است. این همان چیزی است که فارغ از نام گزینه هایی که برای تیم امید مطرح می شود و خبرهایی که درباره آن منتشر می شود باید مدنظر قرار بگیرد.

مصطفی هاشمی طبا، رییس سابق کمیته ملی المپیک درباره شرایطی که تیم امید با آن رو به روست این طور توضیح می دهد: وضعیت تیم امید همیشه همین بوده است. چون از سال های گذشته تا کنون این تیم هویت ندارد. همه چیز در تیم امید روی هواست. هیچکس نمی داند بودن تیم امید چه خاصیتی دارد؟ چه بازیکنانی برای این تیم بازی می کنند؟ این بازیکنان قرار است چه آینده ای داشته باشند؟ چطور وارد تیم امید می شوند و چطور پرورش پیدا می کنند؟ اصلاً ضوابط در تیم امید مشخص نیست.

هاضمی طبا درباره بی هویتی تیم امید تأکید می کند: تیم امید هویت ندارد. این تیم باید دروازه عبور به تیم ملی فوتبال بزرگسالان باشد اما آیا این طور هست؟ تیمی که هرچند وقت یکبار انتخاب می شود معلوم نیست به چه امیدی قرار است تمرین کند؟ چه زمانی بازیکنان می آیند و چه زمانی می روند؟

تیم امید سال هاست که همیشه در کشمکش عجیبی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بوده است و همین موضوع باعث می شود مسوولیت این تیم به طور تمام و کمال بر عهده یکی از این دو نهاد نباشد. شاید همین موضوع یکی از دلایل بی هویتی امید است. هاشمی طبا به همین دلیل درباره تأییدیه کمیته ملی المپیک برای سرمربی تیم امید و اختلاف نظرهایی که سال هاست بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک برقرار است، این طور توضیح می دهد: کمیته ملی المپیک حق دارد درباره سرمربی تیم امید اظهارنظر کند چون مسوولیت بازی های آسیایی و بازی های المپیک با کمیته ملی المپیک است. کمیته ملی المپیک باید درباره تک تک افراد اظهارنظر کند. البته روال معمولاً به این شکل بوده که هر گزینه ای که فدراسیون ها انتخاب می کنند، با مخالفت کمیته ملی المپیک روبرو نمی شود و خیلی خیلی کم اتفاق می افتد که گزینه انتخاب فدراسیون فوتبال از سوی کمیته ملی المپیک رد شود.

با این حال اما همیشه صحبتی مطرح بوده که فدراسیون فوتبال در قبال اظهارنظرهایی که کمیته ملی المپیک درباره سرمربی تیم امید داشته، از کمیته انتظار کمک مالی داشته و همین موضوع باز هم محل اختلاف های دیگری بوده است. هاشمی طبا اما درباره این موضوع نظر دیگری دارد: به نظر من اتفاقات تیم امید ربطی به مسائل مالی ندارد چون کمیته ملی المپیک معمولاً گزینه های مورد نظر فدراسیون فوتبال را تأیید می کند.

او البته تأکید دارد که از ماجراهایی در جریان انتخاب فرهاد مجیدی رخ داده، اطلاع دقیقی ندارد و بهتر است مسوولان کمیته ملی المپیک درباره این موضوع اظهارنظر کنند اما تأکید هاشمی طبا به این موضوع است که آنچه بیشتر از انتخاب سرمربی برای تیم امید اهمیت دارد، سازوکاری است که باید برای این تیم و نحوه عملکرد آن تعریف شود. تا زمانی هم که این اتفاق رخ ندهد، نمی توانیم انتظار موفقیت اتز تیم امید داشته باشیم.

2 - 500

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 16

به "هاشمی طبا: تیم امید ما هویت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی طبا: تیم امید ما هویت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید