نیوزویک: اشرف غنی گزینه ای جز کناره گیری ندارد

به گزارش فروش برتر، نشریه آمریکایی نیوزویک با بیان اینکه مردم افغانستان از طرح جایگزینی دولت کنونی با یک دولت فراگیر و مشارکتی رضایت دارند، اظهارداشت که اشرف غنی گزینه ای جز کناره گیری ندارد.

نیوزویک: اشرف غنی گزینه ای جز کناره گیری ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشریه آمریکایی نیوزویک نوشت که اشرف غنی و تیمش باید از ایجاد موانع بیشتر در مذاکره با طالبان جلوگیری نمایند و رهبری سیاسی افغانستان نیز باید در فرایند مذاکرات صلح با طالبان با اتحاد به پیش برود و از طرح صلح آمریکا حمایت کند.

نیوزویک اضافه نمود که ذینفعان منطقه ای نیز باید در خصوص اجماع کنونی آمریکا و پاکستان محتاط باشند و از نزدیک با رهبران افغانستان همکاری نمایند.

در ادامه این مطلب آمده است: اشرف غنی از شروع اولین دوره ریاست جمهوری اش در سال 2014 از منافع واشنگتن در افغانستان نمایندگی نموده است؛ از جلب رضایت پاکستان تا تشدید جنگ در افغانستان و زندانی کردن غیرقانونی افغانها به نام مبارزه با تروریسم، دولت کابل تمام کوشش خود را برای افغانیزه کردن جنگ آمریکا در افغانستان انجام داده است.

نوشتار می افزاید: اتکای بیش از حد اشرف غنی به آمریکا در سطح منطقه باعث ایجاد و تقویت جو بی اعتمادی و عدم همکاری کابل و قدرت های منطقه ای مانند روسیه، چین و ایران شده است و هر یک از این کشورها، به دلیل نگرانی های امنیتی خود، بطور مستقل ارتباط خود را با طالبان گسترش داده اند. روابط فزاینده طالبان با آمریکا و قدرت های منطقه ای، دولت غیر محبوب غنی را بیش از پیش منزوی کرد.

اشرف غنی: تنها راه انتقال قدرت به وسیله انتخابات است

نیوزویک ادامه داد: دولت کنونی افغانستان، اعتماد و حمایت مردم خود را از دست داده است، در کابل اوضاع از کنترل خارج شده و حلقه امنیتی در کابل بویژه در منطقه سبز و اطراف کاخ ریاست جمهوری تنگ تر شده است.

نشریه آمریکایی همچنین اظهارداشت: به نظر بعید می رسد که دولت اشرف غنی بتواند در برابر بحران کنونی دوام بیاورد، این دولت گزینه ای جز کناره گیری ندارد.

از سوی دیگر به نظر می رسد مردم افغانستان تحت فشار و وخیم تر شدن شرایط نیز با برنامه جایگزینی دولت غنی با یک دولت فراگیر و مشارکتی که طالبان نیز جزیی از آن باشد، موافق هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1350

به "نیوزویک: اشرف غنی گزینه ای جز کناره گیری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزویک: اشرف غنی گزینه ای جز کناره گیری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید