مروری بر ابعاد چالش نو ایالات متحده با فرانسه در حوزه فناوری ، نقشه ترامپ علیه پکن این بار در پاریس اجرا می گردد؟

به گزارش فروش برتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده طی دو روز اخیر چالشی سنگین علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به راه انداخته است. چالشی که می تواند به زودی به یک بحران جدی تبدیل گردد. ماجرا از جایی شروع شد که دولت فرانسه مالیات های شرکت های فناوری ایالات متحده را افزایش داد و ترامپ نیز در توییتی نه چندان محترمانه امانوئل مکرون را احمق خطاب کرد و وی را به تلافی این اقدام تهدید کرد.

مروری بر ابعاد چالش نو ایالات متحده با فرانسه در حوزه فناوری ، نقشه ترامپ علیه پکن این بار در پاریس اجرا می گردد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فرانسوی ها در برابر توییت ترامپ سکوت نکردند و برونو لو مایر وزیر اقتصاد فرانسه در این خصوص گفت: فرانسه برنامه خود برای تنظیم مالیات بر شرکت های فناوری اطلاعات را متوقف نخواهد نمود. مالیات جهانی بر فعالیت های دیجیتال چالشی برای همگان محسوب می گردد ما در پی توافق با کشورهای گروه 7 هستیم و بنابراین فرانسه تصمیم های مهم خود را اجرایی خواهد نمود.

این سخن به معنای عدم هراس دولت فرانسه از تهدید ها است. تهدید ترامپ عملا از عبارت حماقت مکرون تشکیل شده بود. اما این تهدید ها دقیقا قرار است چگونه عملی شوند؟ این سوالی است که از سوی بسیاری از فعالان عرصه فناوری مطرح می گردد. به نظر می رسد نخستین گام ترامپ می تواند تغییر تعرفه های مالیاتی علیه شرکت های فرانسوی باشد.

کمیته تحقیقات ایالات متحده در خصوص قوانین نو فرانسه، اظهار داشت که نماینده تجاری ایالات متحده؛ رابرت لایتیزر نتیجه نهایی تصمیمات کمیسیون تجاری ایالات متحده را اعلام خواهد نمود. پیشبینی می گردد این نتیجه مشابه با پروتکل 301 خواهد بود که منجر به ایجاد تعرفه های تجاری سنگین علیه چین طی سال گذشته شد.

لایتزر پیش از این نیز گفته بود: ایالات متحده بسیار نگران است که مالیات های خدمات دیجیتالی که انتظار میرود مجلس سنا فرانسه به طور غیرمستقیم به شرکت های آمریکایی تحمیل کند چگونه خواهد بود. رئیس جمهور دستور داده است که ما اثرات این قانون و مشخص اینکه آیا آن را تبعیض آمیز و یا غیر منطقی می دانیم را آنالیز کنیم.از همه مهمتر این که آیا قوانین نو تجارت ایالات متحده را محدود می نماید یا خیر.

*رویا پاک سرشت
منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1954

به "مروری بر ابعاد چالش نو ایالات متحده با فرانسه در حوزه فناوری ، نقشه ترامپ علیه پکن این بار در پاریس اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر ابعاد چالش نو ایالات متحده با فرانسه در حوزه فناوری ، نقشه ترامپ علیه پکن این بار در پاریس اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید