خبرنگاران مخالفت گروه 20 با درخواست ترامپ؛ درج تغییرات آب وهوایی در بیانیه نهایی

به گزارش فروش برتر، تهران- خبرنگاران- وزیران اقتصادی بیست کشور بزرگ اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 امروز (یکشنبه چهارم اسفند) توافق کردند در بیانیه نهایی این اجلاس به موضوع تغییرات آب وهوایی اشاره کنند.

خبرنگاران مخالفت گروه 20 با درخواست ترامپ؛ درج تغییرات آب وهوایی در بیانیه نهایی

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع دیپلماتیک گروه 20 نوشت: توافق اخیر به دنبال موافقت اولیه برای مقابله با مخالفت های آمریکا درباره پیش نویس اولیه این اجلاس حاصل شد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با پیش نویس اولیه این بیانیه که به ریسک کلان مالی مربوط به توسعه پایداری زیست محیطی و اقدامات شورای ثبات مالی برای بررسی پیامدهای تغییرات آب وهوایی در ثبات مالی اشاره داشت، مخالفت کرده بود.

وزیران مالی و بانک های مرکزی گروه 20 در ریاض پایتخت عربستان برای بررسی چالش های مالی جهانی مهم، تمرکز بر آینده رشد مالی و مقررات جدید شبکه های دیجیتالی مالیاتی جهان گردآمده اند.

تمرکز این نشست بر چشم انداز رشد مالی و تنظیم قوانین جدیدی برای اعمال مالیات بر شرکت های دیجیتالی جهانی است.

سران گروه 20 در ریاض همچنین تاثیر بالقوه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را مورد بررسی قرار می دهند. این نشست در اوج صدور هشدارها در مورد شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

پکن اعلام کرده که مقامی را برای شرکت در اجلاس گروه 20 به عربستان اعزام نکرده است. سفیر چین در ریاض، ریاست هیاتی کوچک از این کشور را در این اجلاس برعهده دارد.

سازمان دهندگان گروه 20 همچنین دیروز(شنبه سوم اسفندماه) میزبان سمپوزیومی در سطح وزیران در مورد مالیات بین المللی بودند که بر مسائل دیجیتالی کردن اقتصاد جهان تاکید داشت.

انگلیس ماه گذشته گفت که مالیات دیجیتالی بر شرکت های بزرگ و سودده فناوری را با وجود تهدید آمریکا به اعمال تعرفه های تلافی جویانه، به اجرا خواهد گذاشت.

دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و اتریش نیز برنامه های خود را در مورد وضع مالیات دیجیتالی اعلام کرده اند اما فرانسه هنوز در این زمینه برنامه ای ارائه نداده است.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 596

به "خبرنگاران مخالفت گروه 20 با درخواست ترامپ؛ درج تغییرات آب وهوایی در بیانیه نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مخالفت گروه 20 با درخواست ترامپ؛ درج تغییرات آب وهوایی در بیانیه نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید