لحظه شماری اروپائیان برای طلاق کوویدی در قرنطینه، فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می نماید

به گزارش فروش برتر، ویروس کرونا پس از ایجاد یک بحران سلامت جهانی در حال بدل شدن به یک معضل خانوادگی است.

لحظه شماری اروپائیان برای طلاق کوویدی در قرنطینه، فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، هر چند اصطلاح طلاق کوویدی(Covidivorces) پس از ثبت نخستین طلاق یک زوج نیویورکی در 27 مارس به دلیل بروز اختلاف زناشویی در دوران قرنطینه خانگی چندان رایج نشد ولی چند روز بعد و با شکل گیری صف طولانی متقاضیان طلاق پس از خاتمه دوران قرنطینه خانگی در چین، به سمبل نگرانی عمومی از سرایت ویروس کرونا به بنیان خانواده بدل شد.

ویروس کرونا پس از ایجاد یک بحران سلامت جهانی در حال بدل شدن به یک معضل مالی است.

چشم انداز رکود مالی و بیکاری، نگرانی ها را نسبت به تامین هزینه های زندگی افزایش داده است.

افزون بر این، بروز استرس سلامتی و افسردگی در میان زوج هایی که این روزها ساعت های طولانی تری را در کنار هم سپری می نمایند، به بهانه های اختلافات زناشویی افزوده و دامنه تحمل آنها را کاهش داده است.

به عنوان نمونه خانمی فرانسوی با انتشار توییتی شرح داده که تا به امروز نمی دانسته که همسرش به هنگام کار کردن مدام سوت می زند و حالا که دورکار شده، این رفتار چنان او را عصبی می نماید که دلش می خواهد جایگاه را بر روی سر همسرش خُرد کند.

آنها دو روز است که به این نتیجه رسیده اند که زندگی مشترکشان قابل ادامه دادن نیست؛ لذا با هم صحبت نمی نمایند و هر کدام در اتاقی جداگانه زندگی می نمایند.

همچنین بسیاری از زنان به دلیل افزایش حجم کارهای خانه تحت تاثیر افزایش شستشوها و مراقبت های لازم از فرزندان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کم طاقت تر و عصبی تر شده اند.

همچنین کم توجهی مردان به اصول بهداشتی و مشارکت پایین آنها در امور مربوط به خانه داری، زمینه اختلاف های خانوادگی را افزایش داده است.

بر همین اساس، پلیس فرانسه اعلام نموده سطح خشونت خانگی در دوره قرنطینه 32 درصد افزایش یافته است. بهزیستی ایران هم خبر داده که آمار اختلاف زوج ها پس از شیوع ویروس کرونا سه برابر شده است.

بنابراین به نظر می رسد با خاتمه دوران قرنطینه و شروع به کار مراکز ثبت طلاق تقاضا برای طلاق کوویدی در کشورها افزایش پیدا کند. البته در این میان، ایران از بهمن ماه گذشته محدودیت تازه ای برای ثبت طلاق به اجرا گذاشته است؛ به طوری که سقف تعداد طلاق هایی است که دفاتر ازدواج و طلاق هر شهر می توانند به ثبت برسانند، 20 درصد بیش از میانگین ثبت طلاق در سال گذشته معین شده است.

از سوی دیگردولت فرانسه در پی افزایش 32 درصدی خشونت خانگی در دوره قرنطینه، هتل هایی را به اسکان قربانیان این خشونت ها اختصاص داد.

مارلن شیاپا وزیر امور اجتماعی فرانسه اعلام نمود:حدود 20 مرکز مشاوره در فروشگاه های مواد غذایی افتتاح می گردد تا زنان بتوانند ضمن انجام خریدهای ضروری خود در ایام قرنطینه از یاری های لازم در برابر تبعات خشونت های خانگی بهره مند شوند.

دولت فرانسه همچنین با اختصاص یک میلیون یورو بودجه جدید به سازمان ها و نهادهای فعال در زمینه مبارزه با خشونت های خانگی علیه زنان، توان آنها را در شرایطی که تقاضا برای خدمات آنها افزایش یافته، بالا ببرد.

همچنین دولت فرانسه با اجاره 20 هزار شب اتاق در هتل های این کشور، قربانیان خشونت خانگی در ایام قرنطینه را تحت مراقبت ویژه قرار می دهد.

این تصمیم دولت فرانسه پس از آن شروع شد که گزارش های هفته گذشته پلیس این کشور از افزایش 32 درصدی خشونت های خانگی علیه زنان در دوران قرنطینه حکایت داشت؛ خشونت هایی که تا به امروز جان دو زن را گرفته است.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 696

به "لحظه شماری اروپائیان برای طلاق کوویدی در قرنطینه، فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه شماری اروپائیان برای طلاق کوویدی در قرنطینه، فرانسه از قربانیان خشونت خانگی در هتل مراقبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید