ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملاقات کرد

به گزارش فروش برتر، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملاقات کرد.

ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملاقات کرد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری اسپانیا به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرد، با همراهی حسن قشقاوی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل این سازمان ملاقات و گفت وگو کرد. پولولیکاشویلی درباره ملاقات با ضرغامی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشت: سازمان جهانی جهانگردی به پیشبرد همکاری خود با ایران برای بهبود گردشگری مصمم است.

او بعلاوه گفت: ایران به وسیله برنامه های نوآوری آموزش این پتانسیل را دارد که گردشگری را به یک شریک قوی برای رشد تبدیل کند.

بنابر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زوراب پولولیکاشویلی بعلاوه گفت: ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت ها و ظرفیت های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب های اصلی گردشگری جهان محسوب می گردد.

او ایران را یک قدرت گردشگری دانسته و بیان نمود: ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد، می تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی اهم اقدامات انجام شده در طول سالهای اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد که از آن جمله به گردشگری روستایی، گردشگری داخلی، توسعه و ترویج آموزش های آنلاین بویژه با موضوع جوانان اشاره نمود.

عزت الله ضرغامی در این ملاقات با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم جهانست، گفت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت های جهان، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می نماید.

او در این ملاقات با اشاره به برگزاری دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس های آموزشی، ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه ها را یادآور شد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بعلاوه درباره نقش سامانه های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و یاری به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری توضیحاتی داد و گفت: اطمینان دارم این ملاقات سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی ها و همکاری های ماست.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1779

به "ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید