صنعاء بر اساس مراجع سه گانه مورد قبول ریاض، مذاکره نمی کند

به گزارش فروش برتر، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از تیم وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس مراجع سه گانه مورد نظر دولت مستعفی مذاکره نکند و آن را غیرقانونی دانست.

صنعاء بر اساس مراجع سه گانه مورد قبول ریاض، مذاکره نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض، مراجع سه گانه ابتکار کشور های شورای همکاری خلیج فارس، دستاورد های مذاکرات ملی یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت را اساس مذاکره برای صلح می داند.

محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن از هیأت مذاکره کننده وابسته به دولت نجات ملی خواست بر اساس این مراجع سه گانه مذاکره نکند.

در این توئیت آمده است: هیأت مذاکره کننده نباید مذاکره تحت آنچه مراجع سه گانه نامیده می گردد بپذیرد، زیرا (این مراجع) غیرقانونی است و توافق ریاض بر عدم صحت قانونی بودن آن تأکید کرد.

سه شنبه هفته جاری مراسم امضای توافق ریاض برای تقسیم قدرت میان عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شهر ریاض با حضور ولی عهد سعودی و ولی عهد امارات برگزار گردید (جزئیات بیشتر).

همچنین دیروز (چهارشنبه) یک مقام سعودی گفت ، کشورش برای حل بحران یمن با جنبش انصارالله در ارتباط است.

عبدالإله حجر مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک هم در گفت وگویی با شبکه المیادین گفت، سعی بر خاتمه دادن به جنگ یمن است.

وی گفت، عربستان در کوشش است که با محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ارتباط برقرار کند و این کشور از ابتدا به وسیله سفیرش با آنها در ارتباط بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 337

به "صنعاء بر اساس مراجع سه گانه مورد قبول ریاض، مذاکره نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء بر اساس مراجع سه گانه مورد قبول ریاض، مذاکره نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید