شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است

به گزارش فروش برتر، ایسنا/ براساس گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور، شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است.

شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از سواحل زرینه رود شاهین دژ با اشاره به ظرفیتهای شاهین دژ در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اضافه نمود: شاهین دژ به علت برخورداری از ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری یکی از شهرستان های غنی آذربایجان غربی بود اما متاسفانه در حوزه زیرساختهای جاده ای شاهین دژ ضعف هایی وجود دارد و در این سفر سعی می کنیم با تعیین شدن اولویت ها برای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در این شهرستان اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ساحل زرینه رود یک جاذبه بی نظیر گردشگری در شاهین دژ است، ادامه داد: در کنار سواحل زرینه رود میتوان پروژه های بزرگ سرمایه گذاری ایجاد کرد تا مردم بتوانند از زیبایی این نعمت خدادادی استفاده نمایند و حداقل استانداردهای گردشگری در این سواحل ایجاد گردد.

ضرغامی با بیان اینکه هفته گذشته قانون اهداف و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس اعلام وصول شد، گفت: این قانون مشتمل بر 77 بند و 10 ماده بوده که یکی از غنی ترین قوانین مربوط به این وزارتخانه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: در یک سال گذشته در کمیته تدوین این قانون یک کار فشرده انجام شد تا با برطرف خلا و ضعف های قانونی یک قانون جامع تدوین گردد که تمام احتیاجهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پاسخ دهد.

وی گفت: گردشگری یک موضوع فرابخشی بوده و برای رونق این حوزه احتیاج بود قانونی تصویب گردد که بعضی موارد مربوط به همپوشانی وظایف مربوط به چندین وزارتخانه و اختلاف نظرهای آنها در خصوص قانون را حل نماید.

ضرغامی اظهار کرد: با اشرافیتی که نمایندگان مجلس دارند، امید است با اضافه کردن لوایح مختلف این قانون غنی تر شده و به تصویب برسد تا بسیاری از موانع سد راه توسعه گردشگری در کشور برداشته شده و حضور بخش خصوصی در پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تسهیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2018

به "شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین دژ یکی از شهرستانهای غنی آذربایجان غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید