تورهای چین: رییس اتاق بازرگانی: فرشبافان ایران را به چین و پاکستان بردند

به گزارش فروش برتر، رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید با کمال تاسف در طول 30 یا 40 سال گذشته، بسیاری از فرشبافان و متخصصین ما را به بعضی از کشورها از جمله چین و پاکستان بردند و می توان گفت صنعت فرش دستباف ایران را ربودند.

تورهای چین: رییس اتاق بازرگانی: فرشبافان ایران را به چین و پاکستان بردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

غلامحسین شافعی در گفت وگو با ایلنا در خصوص شرایط صنعت فرش ماشینی و دستباف کشور اظهار کرد: صنعت فرش ماشینی ما ارتقای قابل توجهی پیدا نموده و به لحاظ کیفیت می تواند در هر بازار رقابتی توفیق پیدا کند. آنچه که همه صنایع از جمله صنعت فرش به عنوان مشکل با آن روبرو است؛ اینکه مسائل داخلی کشور مثل پیش بینی ناپذیرآینده صنعت، قیمت گذاری کالا، تامین مواد اولیه با مسائل زیاد و... است.

شافعی ادامه داد: این مسائل مسائل اساسی در خصوص همه صنایع به خصوص صنایع فرش مطرح است و فراوریکنندگان را از ابداعات و ابتکارات نو باز می دارد. اگر موانع برداشته گردد و تامین مواد اولیه صنعت فرش بتواند به سادگی انجام گردد، ما قدرت رقابت را در کلیه بازارهاهای جهانی داریم.

او اضافه نمود: خوشبختانه به حدی از نظر کیفیت صنعت فرش ماشینی رشد نموده که تنها کارشناسان می توانند فرق آن را فرش دستی تشخیص می دهد. ما به کشورهایی که خودشان فراوریکننده فرش هستند صادرات داریم. چین، هندوستان و پاکستان جزو کشورهایی هستند که در بعضی بازه های زمانی رقیب ما در این صنعت بودند ولی امروز به این کشورها هم صادرات فرش داریم. این موضوع یک توفیق بزرگ است که سیاست گذاران و مسئولین باید آن را به عنوان یک موقعیت ممتاز در کشور مورد توجه قرار داده و موانع را از پیش روی فراوریکنندگان واقعی که می توانند پایه و اساس توسعه کشور باشند بردارند تا بتوانند آینده روشنی پیش روی خود داشته باشند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص شرایط فرش دستباف کشور توضیح داد: فرش دستباف به تاریخ ما بستگی دارد، یکی از مزیت های مهم کشور در گذشته فرش دستباف بوده است. با کمال تاسف در طول 30 یا 40 سال گذشته، بسیاری از فرشبافان و متخصصین ما را به بعضی از کشورها از جمله چین و پاکستان بردند و می توان گفت صنعت فرش دستباف ایران را ربودند.

او تاکید نمود: از آنجا که عوامل فراوری فرش دستباف در چین و پاکستان بسیار کمتر از ایران و قیمت تمام شده آن پایین تر از ایران است؛ ما در میدان رقابت با مشکل روبرو می شویم.

شافعی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر تحریم ها بر این موضوع گفت: تحریم ها روی صادرات همه کالاهای ما اثر داشته است و یکی از مسائل اساسی ما است، روابط بانکی با مشکل روبرو است اما نباید همه مسائل را به تحریم متصل کرد. تحریم قطعا اثر داشته و قطعا یکی از مسائل اساسی ما بوده ولی همه مشکل ما تحریم نیست.مشکل داخلی ما در سیاست گذاری ها درصد بیشتری از تحریم را به خود اختصاص داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1660

به "تورهای چین: رییس اتاق بازرگانی: فرشبافان ایران را به چین و پاکستان بردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تورهای چین: رییس اتاق بازرگانی: فرشبافان ایران را به چین و پاکستان بردند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: رییس اتاق بازرگانی: فرشبافان ایران را به چین و پاکستان بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید