دیدگاه آخرالزمانی یک هنرمند در گرانش تباهی ناپذیر

به گزارش فروش برتر، نمایشگاه آثار چندرسانه ای سارا عباسیان شامل آثاری مفهومی در نقد دنیای معاصر با عنوان گرانش تباهی ناپذیر برگزار می گردد.

دیدگاه آخرالزمانی یک هنرمند در گرانش تباهی ناپذیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، این هنرمند که مدرک کارشناسی خود را در رشته نقاشی از دانشگاه پیغام نور تهران گرفته، تا کنون نمایشگاه های انفرادی و گروهی را در ایران، خاورمیانه و اروپا از جمله توتال آرت دبی، گالری AB لوسرن کشور سوئیس، ایماگو موندی آرت ونیز ایتالیا و گالری مونوروکینگ لس آنجلس آمریکا برگزار نموده است.

در شرح این نمایشگاه چندرسانه ای آمده است: سارا عباسیان در آثار چندرسانه ای خود به آنالیز نقش خشونت در جامعه بشری می پردازد. در چیدمان ما هرگز گذشته را برای تلافی به خاطر نخواهیم آورد (1394)، پیکره هایی واقع نمایانه از گوشت و استخوان در پس چهره هایی محو دیده می شوند. ظاهراً هنرمند این تصاویر را با اعمال نیرویی زیاد خلق نموده و سپس آن ها را از شکل انداخته است. بنابراین خود تصاویر نیز قربانی نوعی خشونت هستند. تصاویر سوژه ها از زوایای نیم رخ و روبه رو، تداعی نماینده عکاسی های انسان شناسان قرن نوزدهم اروپاست که درگیر علم نژادپرستانه جمجمه سنجی بودند.

مجموعه دیگر همان سال با عنوان شب کورها به هم رحم نمی نمایند را نیز می توان به یکسری چهره نگاری با سوژه های غیرانسانی تأویل کرد. در این مجموعه، عباسیان گونه ای از خفاش های آدمخوار را موضوع کار خود قرار داده است. هدف او طبیعی جلوه دادن خشونت نیست، بلکه ارائه استعاره ای از بی رحمی و خودتخریبی نوع بشر است.

در نمایشگاه حاضر، عباسیان برای انتقاد از شرایط معاصر به موضوع دیگری روی آورده است. در منطقه ای که هر روزه براثر فشارهای داخلی و خارجی، زندگی مردم به بی ثباتی کشانده می گردد، هنرمند دیدگاهی آخرالزمانی را ارائه می نماید که توأم با ابهام است، از سویی لاک پشت که نماد صبر و عمر طولانی است احساس می نماید باید پناه بگیرد و آماده دفاع از خود باشد و از سویی دیگر آن ها خود به جلادانی ترسناک و بی رحم تبدیل می شوند.

در بخش دیگر، بازدیدنمایندگان به دپو وارد می شوند که بخش دائمی نمایشگاه های آینده سارا عباسیان است و بر چیدمان های تندیس گون و فضاهای مفهومی پساآخرالزمانی تمرکز دارد. سارا عباسیان هر بار در دپو براساس موضوع هر مجموعه، اشیا را به طور هجوآمیزی برای نمایش جنبه هلاکت آمیز انسانیت می انبارد.

این بار دپو در فضای داربست به یک انبار مهمات تغییر شکل یافته و انواع ماسک گاز، زره، جلیقه های انفجاری و نارنجک در ابعاد فیگور لاک پشت در آن چیده شده است. بازدیدنمایندگان می توانند این ابزار ترور را لمس نمایند، آن ها را بپوشند، همزمان با شورشگر و قربانی همذات پنداری نمایند و نزدیکی آن را دریابند. در کنار این مجسمه های آهنی با ابعاد واقعی طراحی هایی قرار گرفته است که با فشار زیاد مداد از لاکپشت هایی در قامت مخلوقات چند سر و هیولاوار ترسیم شده، که ظاهراً به واسطه درگیر شدن در جنگ از ریخت افتاده اند.

گرانش تباهی ناپذیر مجموعه ای تأمل برانگیز و در عین حال تکان دهنده است که نقش آیینه ای خیالی را برای دنیا معاصر ما ایفا می نماید و بازتاب نابودی و مرگی است که ما را احاطه نموده است. سارا عباسیان با هنرش، آگاهانه به مخاطب تلنگر می زند و به همه ما هشدار می دهد.

نمایشگاه چندرسانه ای گرانش تباهی ناپذیر هفتم آبان ماه از ساعت 16 تا 21 در گالری محسن به نشانی بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، شماره 42 افتتاح می گردد و تا 26 آبان از ساعت 11 تا 20 برپا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 452

به "دیدگاه آخرالزمانی یک هنرمند در گرانش تباهی ناپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه آخرالزمانی یک هنرمند در گرانش تباهی ناپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید