درخواست مداخله جویانه مکرون از ایران برای آزادی یک مجرم امنیتی

به گزارش فروش برتر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پیامی توییتری با دخالت در امور داخلی ایران خواستار آزادی فریبا عادل خواه، مجرم امنیتی دوتابعیتی شد.

درخواست مداخله جویانه مکرون از ایران برای آزادی یک مجرم امنیتی

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه با دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی فریبا عادل خواه، استاد دانشگاه دوتابعیتی ایرانی شد که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شده است.

مکرون در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر بازداشت فریبا عادل خواه را غیرقابل قبول توصیف کرد و نوشت: پیام من به مسئولان ایران: عدالت ایجاب می کند که هموطن ما فورا آزاد شود.

مکرون پیش تر اوایل اردیبهشت ماه سال جاری نیز نسبت به آزادی رونالد مارشال، شهفرایند این کشور در ایران واکنش نشان داده بود و خواستار آزادی فریبا عادل خواه شده بود.

مکرون با صدور بیانیه در این باره گفته بود: ما از آزادی رونالد مارشال از زندان بسیار خرسندیم. ما همچنین خواستار آزادی فوری فریبا عادل خواه، دیگر زندانی خود در ایران هستیم.

در پی آزادی جلال روح الله نژاد، مهندس ایرانی که به متهم به دور زدن تحریم های آمریکا بود، ایران نیز یک تبعه فرانسوی به نام رولاند گابریل مارشال را که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم و بخشی از دوران محکومیت خود را گذرانده بود، با استفاده از تخفیف مجازات از زندان آزاد کرد و در اختیار سفارت فرانسه قرار داد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسه درباره خانم عادل خواه گفت: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادل خواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهفرایندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

موسوی با تاکید بر اینکه پفراینده خانم عادل خواه در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است، مداخله وزارت خارجه فرانسه در پفراینده اتباع ایران را فاقد موضوعیت و وجاهت خواند و اضافه کرد: این اقدام نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند، بلکه منجر به پیچیده تر شدن فرایند دادرسی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام دولت فرانسه را به منزله مداخله در امور داخلی کشورمان و غیر قابل پذیرش خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 824

به "درخواست مداخله جویانه مکرون از ایران برای آزادی یک مجرم امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مداخله جویانه مکرون از ایران برای آزادی یک مجرم امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید