خبرنگاران کرونا حریف جشنواره برلین نشد

به گزارش فروش برتر، تهران- خبرنگاران- هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم برلین با وجود تداوم شیوع کرونا، به صورت حضوری و فیزیکی برگزار می گردد.

خبرنگاران کرونا حریف جشنواره برلین نشد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی ددلاین، با وجود تداوم شیوع کرونا، متولیان جشنواره بین المللی فیلم برلین در تدارک برگزاری یک رویداد حضوری هستند. این رویداد از 11 تا 21 فوریه (22 بهمن تا 2 اسفند 99) و در مقایسه با دوره های گذشته، به صورت محدود برگزار می گردد.

ماریت ریزنبیک، مدیر اجرایی برلیناله، در روزهای پایانی هفته گذشته در یک مصاحبه تصویری با اسکرین (Screen) برای اولین بار از محدود شدن فهرست فیلم های منتخب این دوره از جشنواره سینمایی برلین اطلاع داد.

به گفته وی، دو بخش اصلی و Encounters به روال سالهای قبل برگزار می شوند اما در برنامه بخش نسل جوان و پانوراما محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

به منظور تبعیت از دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی، بلیط تماشای فیلم های منتخب فستیوال باید از قبل رزرو گردد و ظرفیت سالن های نمایش بین 45 تا 50 درصد کاهش می یابد.

با فروش حدود 300 هزار بلیت و 500 هزار ورودی در سال، برلیناله از بزرگترین حضور مردمی در میان جشنواره های سالانه فیلم برخوردار است . این جشنواره در سال 1951 شروع به کار کرد و از آن موقع تا به امروز هرساله بدون وقفه برگزار شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان دنیای بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر 55میلیون و 600 هزار نفر را در دنیا مبتلا نموده است که از این میان بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جان باخته اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای دنیای و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1105

به "خبرنگاران کرونا حریف جشنواره برلین نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا حریف جشنواره برلین نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید