خبرنگاران سازمان ملل متحد بر حفاظت از بچه ها در همه گیری کرونا تاکید کرد

به گزارش فروش برتر، نیویورک- خبرنگاران- دبیرکل سازمان ملل متحد، همه گیری کووید-19 را الگویی نگران کننده برای جهان دانست که فقیرترین و آسیب پذیرترین اقشار جامعه به ویژه بچه ها به سختی مورد اصابت قرار گرفته اند.

خبرنگاران سازمان ملل متحد بر حفاظت از بچه ها در همه گیری کرونا تاکید کرد

آنتونیو گوترش روز پنج شنبه با اشاره به گزارش صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) افزود: همزمان با شیوع همه گیری کووید-19 در سراسر جهان، شاهد الگوی نگران کننده ای هستیم. فقیرترین و آسیب پذیرترین اعضای جامعه، هم به دلیل همه گیری و هم در پاسخگویی، به سختی مورد اصابت قرار دریافتد. من به خصوص نگران زندگی آسوده بچه ها جهان هستم.

وی ادامه داد: خوشبختانه، بچه ها تا به امروز به طور عمده از شدیدترین علائم بیماری به دور بوده اند اما زندگی آنها به طور کامل در حال دگرگونی است. من از خانواده ها در همه جا و رهبران در همه سطوح درخواست می کنم: از فرزندانمان محافظت کنید.

دبیرکل سازمان ملل متحد به مساله آموزش در این شرایط اشاره کرد و گفت: اکنون تقریبا همه دانش آموزان از مدرسه به دور هستند. برخی مدارس، آموزش از راه دور ارائه می دهند اما این در دسترس همگان نیست. بچه ها در کشورهایی که دارای خدمات اینترنتی کند و گرانند به شدت ناتوان هستند.

گوترش به موضوع غذا هم اشاره کرد و ادامه داد: شوک آور است که 310 میلیون بچه مدرسه ای - تقریبا نیمی از کل جهان - برای داشتن منبع تغذیه ای روزمره به مدرسه متکی هستند. حتی قبل از کووید-19، جهان با نرخ ناپذیرفتنی سوء تغذیه و رشد ناکافی کودک روبرو بود.

وی درباره ایمنی بچه ها در ایام همه گیری کرونا هم اظهار کرد: با بچه ها خارج از مدرسه، اجتماعات آنها قرنطینه شده است و رکود جهانی عمیق تر می شود، سطح استرس خانواده افزایش می یابد. بچه ها هم قربانی و هم شاهد خشونت خانگی و سوءاستفاده هستند. با بسته شدن مدارس، مکانیسم مهم هشدار اولیه وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به خطراتی که می تواند متوجه دختران در خارج از مدرسه شود، تاکید کرد: ما نباید از خطرات فزاینده ای که بچه ها از خشونت اینترنتی، سوءاستفاده و استثمار با آن روبرو هستند، چشم پوشی کنیم. شرکت های رسانه های اجتماعی برای محافظت از اقشار آسیب پذیر، مسئولیت ویژه ای دارند.

گوترش با تاکید بر سلامتی بچه ها یادآور شد: کاهش درآمد خانوار، خانواده های فقیر را وادار می کند تا از هزینه های اساسی برای سلامتی و غذا کم کنند، به ویژه بر بچه ها، زنان باردار و مادران شیرده تاثیر می گذارد. فعالیت های واکسیناسیون فلج اطفال به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: کارزارهای واکسیناسیون سرخک حداقل در 23 کشور جهان متوقف شده است و با خسته شدن کادر بهداشتی، بچه ها بیمار توانایی دسترسی به مراقبت های کمتری دارند. با افزایش شتاب رکود جهانی، در سال 2020 می تواند صدها هزار کودک به کشته شدگان اضافه شوند. اینها فقط برخی از یافته های گزارشی است که امروز منتشر می کنیم. نتیجه گیری آن مشخص است. اکنون باید روی هریک از این تهدیدات برای فرزندانمان اقدام کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران جهان خواست تا همه تلاش خود را برای کاهش تاثیر بیماری همه گیر به کار گیرند، ادامه داد: آنچه به عنوان یک فوریت بهداشت عمومی آغاز شده است، گلوله برفی سهمگینی برای آزمایش وعده های جهانی شده است تا کسی پشت سر نماند.

گوترش افزود: این گزارش از دولت ها و اهدا کنندگان خواسته است که تحصیل را برای همه بچه ها در اولویت قرار دهند. توصیه می کند که آنها کمک های اقتصادی از جمله جابجایی نقدی را به خانواده های کم درآمد ارائه دهند و اختلالات خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی بچه ها را به حداقل برسانند.

وی با تاکید بر اینکه باید آسیب پذیرترین بچه ها را در مناطق درگیری، در اولویت قرار دهیم، گفت: بچه ها پناهنده و آوارگان و بچه های که دارای معلولیت هستند. انتها، ما باید متعهد شویم که با استفاده از بهبودی از کووید-19، اهداف توسعه پایدار را بهتر از گذشته بازسازی و دنبال کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: با قرار دریافت بسکمک از بچه ها جهان در معرض خطر بیماری همه گیر، بار دیگر درخواست می کنم اجازه دهید از فرزندانمان و از آسایش آنها محافظت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 743

به "خبرنگاران سازمان ملل متحد بر حفاظت از بچه ها در همه گیری کرونا تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل متحد بر حفاظت از بچه ها در همه گیری کرونا تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید