از پاسخ به دغدغه های دانشگاه آزادی ها تا جنجالی شدن نتایج دانشگاه فرهنگیان

به گزارش فروش برتر، در این بسته خبری به مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت می پردازیم.

از پاسخ به دغدغه های دانشگاه آزادی ها تا جنجالی شدن نتایج دانشگاه فرهنگیان

به گزارش راه های رفته و نرفته ایران در جذب دانشجویان خارجی، انتخاب هایی که آیندهِ شغلی دانشجویان را به خطر می اندازد، چرا رتبه برترها به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟ + روش اعتراض، پاسخ به 11 دغدغه دانشگاه آزادی ها؛ از حذف سیستماتیک تا نحوه برخورد با اساتید ناآشنا به آموزش مجازی و وام مسکن دانشجویی در تهران به 25 میلیون تومان افزایش یافت از جمله مهم ترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

در شرایط جهانی شدن اقتصاد، فرهنگ و فناوری، جذب دانشجویان خارجی موجب مشارکت فعال در فرایند جهانی تولید علم و تسهیل انتقال فناوری و غنی شدن فرآیند آموزش می شود. بار ها و بار ها گفته شده است که جذب دانشجویان بین المللی اقتصاد آموزش عالی را شکوفا می کند. در ادامه این گزارش به بیان میزان جذب دانشجویان خارجی و جایگاه ایران در جریان جابه جایی های دانشجویی می پردازیم.

فامه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره علت دعوت نشدن برخی رتبه برتر های کنکور سراسری به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اگر داوطلبی در انتخاب های قبل از فرهنگیان شانس قبولی داشته است به مصاحبه دعوت نمی شود و یک علت دیگر هم این است که فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله بوده اند. در دانشگاه فرهنگیان سهمیه و بومی بودن داوطلبان و همچنین ترتیب انتخاب های آنها مهم است.

محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: درصد اشتغال دانش آموختگان مقطع دکترا از 81.59 درصد در سال 1398 به 83.53 درصد در سال 1399 و درصد اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد از 63.67 درصد در سال 1398 به 65.21 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی پیرامون 11 سوال پر تکرار دانشجویان درباره سقف و کف شهریه، قطع و وصلی سامانه آموزش مجازی، اساتید ناآشنا به آموزش مجازی، پرداخت نشدن حقوق حق التدریسی ها و ... پرداخت.

سید هادی سید فضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی درباره انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور ایجاد بستر مناسب جهت کمک به شرایط تحصیلی دانشجویان و بهبود معیشت دانشجویان به ویژه در مناطق کم برخوردار در حال پیگیری و برنامه ریزی جهت ایجاد زمینه تحصیل آسان برای آحاد مردم جامعه و قشر جوان است.

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره 6 سوال پر تکرار دانشجویان این دانشگاه پیرامون شهریه، انتخاب واحد و مسائل سامانه آموزشیار پرداخت .

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه پرداخت وام دانشجویی در سال تحصیلی جدید، گفت: سیستم وام های دانشجویی تغییر کرده است و نمی توان دقیق گفت که مبلغ چه وامی چقدر افزایش پیدا کرده است. قبلا 21 نوع وام داشتیم که هم اکنون به 5 نوع وام رسیده است. در این روش جدید هیچ نوع وامی حذف نشده بلکه حدود 5 تا 6 نوع وام زیر گروه یک وام شده اند.

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه و زمان پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: ضوابط پرداخت وام دانشجویی مورد بازنگری قرار گرفته و سیستم پرداخت وام دانشجویی در حال تغییر و به روز رسانی و آمادگی برای آغاز ثبت نام وام دانشجویی است. ثبت نام دانشجویان برای دریافت وام های دانشجویی همانند سنوات قبل از 15 مهر آغاز می شود.

این روز ها به علت مسائل اقتصادی، بیشتر خانواده ها، فرزندان خود را به تحصیل در رشته های پردرآمد سوق می دهند که ممکن است این افراد به علت عدم شناخت کافی از رشته تحصیلی خود بعد ها مهارت لازم را در مشاغل گوناگون به دست نیاورند و با شکست های جبران ناپذیری روبرو شوند.

یکی از مهم ترین انتخاب های هر فردی در زندگی به خصوص در دوران تحصیل بحث انتخاب رشته است، در واقع به عقیده متخصصان روانشناسی انتخاب رشته درست باید مطابق سلایق، توانمندی ها و استعداد های فرد باشد، در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توان در آیندهِ شغلی پیروز بود و نتایج مطلوبی از آن گرفت.

سید هادی سید فضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور ارتقای پاسخگویی در قبال مسئولیت اجتماعی نسبت به افزایش خدمات بیمه ای و همچنین افزایش سقف پوشش ها و تعهدات بیمه حوادث دانشجویی در تمام طول ساعات شبانه روز برای سال تحصیلی 1400-1399 اقدام کرده است. از ابتدای سال تحصیلی جدید جبران هزینه های پزشکی ناشی از حوادث تا سقف هفت و نیم میلیون تومان است.

محمد سعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم درباره شرایط فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و استادان در بخش های اجرایی و دستگاه ها اظهار کرد: به منظور آشنایی و استفاده از توانایی استادان در بخش صنعت و دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است تا برای تبدیل شرایط از پیمانی به رسمی و آزمایشی در طول مدت 3 الی 6 ماه این فرصت مطالعاتی در مکان های گوناگون مرتبط با تخصص اعضای هیئت علمی انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1032

به "از پاسخ به دغدغه های دانشگاه آزادی ها تا جنجالی شدن نتایج دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پاسخ به دغدغه های دانشگاه آزادی ها تا جنجالی شدن نتایج دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید