ترامپ پیشنهاد جنجالی درباره چین را بار دیگر بیان کرد

به گزارش فروش برتر، ایسنا نوشت: با نزدیک شدن انتخابات آمریکا، رئیس جمهور این کشور بار دیگر موضوع جدایی اقتصادهای واشنگتن و پکن را عنوان کرد و گفت، اگر این دو اقتصاد عظیم دنیا دیگر با یکدیگر داد و ستد تجاری نداشته باشند، آمریکا پولی از دست نخواهد داد.

ترامپ پیشنهاد جنجالی درباره چین را بار دیگر بیان کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید به مناسبت روز کارگر ضمن آنکه متعهد شد تا فرصت های شغلی را از چین پس بگیرد و به آمریکا برگرداند، گفت: هنگامی که به واژه جدایی اشاره می کنید، در حقیقت به واژه بسیار جالبی اشاره دارید. در حال حاضر ما میلیاردها دلار از دست می دهیم و اگر با چینی ها داد و ستدی نداشته باشیم دیگر میلیاردها دلار از دست نمی دهیم! به این جدا کردن می گویند بنابراین بهتر است از الان فکر کردن به این موضوع را شروع کنید.

ترامپ که در جریان کوشش هایش برای دریافت وعده های خوب از چین برای متعادل کردن کسری گسترده تجاری، مدت ها به روابط محبت آمیز خود با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین می بالید، سخت گیری به چین را یکی از موضوعات کلیدی کمپین انتخاباتی اش برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 قرار داده است. وی جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات نوامبر را که در بیشتر نظرسنجی ها پیشتاز است، به داشتن موضع نرم در برابر چین متهم نموده است.

ترامپ گفت: اگر بایدن در انتخابات پیش رو پیروز گردد، در حقیقت چین پیروز شده زیرا چین مالکیت آمریکا را بدست می آورد.

بایدن نیز به نوبه خود از فاز اول توافق تجاری ترامپ با چین انتقاد نموده و گفت: این توافق غیر قابل اجرا و پر از تعهدات مبهم، ضعیف و بازیافت شده از جانب پکن است.

ترامپ متعهد شده که در آینده دولتش قراردادهای فدرال با کمپانی هایی که متعلق به چین هستند را ممنوع می نماید و پکن را به خاطر آنکه اجازه داد ویروس کرونا به سراسر دنیا گسترش یابد به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

وی گفت: ما آمریکا را به ابرقدرت تولیدی دنیا تبدیل خواهیم کرد و یکبار برای همواره به وابستگی مان به چین خاتمه خواهیم داد. چه به وسیله جدایی داد و ستد و چه به وسیله اعمال تعرفه های شدید همانند آنهایی که در حال حاضر اعمال نموده ام، به وابستگی مان به چین خاتمه خواهیم داد چرا که نمی توانیم به چین تکیه کنیم.

ترامپ اضافه نمود: ما فرصت های شغلی را از چین پس گرفته و آنها را به آمریکا باز می گردانیم و تعرفه هایی را بر کمپانی هایی که آمریکا را به خاطر ایجاد فرصت های شغلی در چین یا کشورهای دیگر رها نموده اند، اعمال خواهیم کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 981

به "ترامپ پیشنهاد جنجالی درباره چین را بار دیگر بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ پیشنهاد جنجالی درباره چین را بار دیگر بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید