ترامپ: ترجیح می دهم فعلاً با روحانی دیدار نکنم

به گزارش فروش برتر، رئیس جمهور آمریکا گفت ترجیح می دهد فعلاً با همتای ایرانی خود دیدار نکند، اما احتمال انجام چنین دیداری را در آینده رد نمی کند.

ترامپ: ترجیح می دهم فعلاً با روحانی دیدار نکنم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود در مقطع کنونی ترجیح می دهد با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار نکند، اما در عین حال احتمال دیدار با وی در آینده را نیز رد نمی نماید.

مارک نالر خبرنگار شبکه خبری سی بی اس طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام نمود ترامپ در تبادل نظریی کوتاه با خبرنگاران در هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا تأکید نموده است که اگرچه امکان دیدار با روحانی در آینده را رد نمی نماید، اما فعلاً ترجیح می دهد که چنین دیداری صورت نگیرد.

دونالد ترامپ که در ماههای اخیر بارها خواهان مذاکره با مقامات ایران از جمله شخص رئیس جمهور حسن روحانی شده است، هفته گذشته نیز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا به دنبال دیدار با همتای ایرانی خود حسن روحانی است، گفت: به دنبال هیچ چیزی نیستم.

رئیس جمهور آمریکا در حالی سعی دارد اشتیاق خود به مذاکره با ایران را پنهان کند که حتی به واسطه قرار دادن مقامات دیگر کشورها نیز برای راضی کردن ایران به مذاکره متوسل شده است.

ترامپ پس از سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران، در پیامی توئیتری از وی تشکر و تمجید نموده بود. وی همچنین پس از اعلام آمادگی امانوئل ماکرون برای تبادل نظر با رؤسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه در راستای کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا در منطقه نیز از این اقدام استقبال نموده بود؛ هرچند وی حتی در این مورد نیز اخیراً ادعا نموده است که هیچ کس نماینده آمریکا برای مذاکره با ایران نیست و اگر بخواهد با ایران مذاکره کند، مستقیماً این کار را انجام خواهد داد.

علاوه بر این، ترامپ به شدت کوشش می نماید تا ایران را مشتاق مذاکره نشان دهد، در حالی که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد نموده اند. در واقع در ماههای اخیر رئیس جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با پیروز جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیر عبداللهیان، مدیر کل امور بین الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ گفت: تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست هایی همچون تحریم در کوشش است که بتواند در انتخابات پیروز گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 159

به "ترامپ: ترجیح می دهم فعلاً با روحانی دیدار نکنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ترجیح می دهم فعلاً با روحانی دیدار نکنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید