تاریخ تغییر نام ری را ایران خودرو تعیین شد ، ری را از تارا ایمن تر است؟

به گزارش فروش برتر، تغییر نام ری را ایران خودرو پیش از ورود آن به بازار خودرو کشور قطعی است. مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، با بیان اینکه هنوز برای تغییر نام خودروی ریرا تصمیمی گرفته نشده است، اظهار کرد: خودروی ری را تحت عنوان پروژه K125 تا دو سه ماه آینده با نام تازه وارد بازار می گردد.

تاریخ تغییر نام ری را ایران خودرو تعیین شد ، ری را از تارا ایمن تر است؟

بیت ران - مهندس کیانوش پورمجیب در تبادل نظر با خبرنگار بیت ران، درباره تغییر نام ری را و زمان آن بازار، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در شرکت ایران خودرو، این محصول در نیمه دوم امسال به صورت صنعتی وارد بازار می گردد.

وی اضافه نمود: در زمینه تغییر نام ری را هنوز مطمئن نیستم. ولی معمولا چند ماه مانده به عرضه محصول این کار نهایی می گردد. در این زمینه هنوز ما دو سه ماه فرصت داریم.

نتایج تست تصادف ری را چه شد؟

پورمجیب درباره اعلام نشدن نتایج تست تصادف ری را در یکی از موسسات زیرمجموعه EuroNCAP، توضیح داد: البته این موضوع مرتبط با حیطه فعالیت مرکز تحقیقات است و با ساپکو ارتباطی ندارد. ولی تا آنجا که اطلاع دارم سیاست ایران خودرو از همان ابتدا هم که این تست را انجام داد این نبود که EuroNCAP را اخذ کند.

وی اضافه نمود: هزینه های قابل توجه EuroNCAP را باید زمانی پرداخت کرد که اراده ای برای عرضه آن به بازار اروپا و سایر بازارها وجود داشته باشد. از آنجایی که این اراده را برای مراحل اولیه کار نداشتیم، این هزینه را هم نکردیم. ضمن اینکه تا به امروز نتایج تست تصادف هیچ خودرویی در کشور منتشر نشده است که این خودرو مستثنی باشد.

ایمن تر بودن ری را در مقابل سایر خودروها چقدر واقعیت دارد؟

مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو، در زمینه ایمن تر بودن خودروی ری را نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، اظهار نظر کرد: غیر از این هم نباید باشد. چرا که ما در حال طی کردن یک سیر تطور رو به جلو هستیم.

وی ادامه داد: ما زمانی که خودروی تارا را دست گرفتیم، پلتفرم آن به گونه ای بود که قابلیت تست تصادف برای آن پیش بینی شده بود. ما فقط توانستیم آن قابلیت ها را ارتقا دهیم. این خودرو به مراتب خیلی بهتر از محصولات قدیمی توانست تست تصادف خود را پاس کند.

او اضافه نمود: درباره ری را اهداف بلندتری نسبت به تارا مد نظر بود که این موضوع کاملا طبیعی و بدیهی است. خوشبختانه نتایج تست تصادف آن نیز نشان داد که هدفگذاری های ما نتیجه داده است. در حال حاضر خودروی نو ری را نیمه شاسی تحت عنوان پروژه K125 یکی از ایمن ترین خودروهایی است که در گروه صنعتی ایران خودرو توسعه پیدا نموده است.

استفاده از فولاد استحکام بالا در تارا و ری را

پورمجیب در پاسخ به این سوال که آیا موضوع استفاده بسیار بیشتر فولاد استحکام بالا در پلتفرم خودروی ری را نسبت به خودروی تارا واقعیت دارد یا خیر، گفت: استفاده از فولاد استحکام بالا در بدنه خودرو را برای اولین بار در خودروی تارا پیش بینی کردیم. در تارا استفاده از این فولاد برای ستون ها، سرشاسی ها و رکابها به عنوان عوامل استحکام بخش ذر بدنه استفاده شد.

وی با بیان اینکه نتایج استفاده از این فولاد در تارا بسیار مطلوب بود، اضافه نمود: در حال حاضر نیز به علت متعهد بودن به این ویژگی استحکامی، همچنان ورق وارداتی را از حارج کشور می آوریم. برای خودروی نیم شاسی مان (ریرا) هم اینگونه است.

مدیرعامل ساپکو، اضافه نمود: در خودروی ری را هم مثل تارا در همان نقاط استفاده از فولاد استحکام بالا در نظر گرفته شده است. ولی چون دیزاین آن از همان ابتدا به وسیله خود ما راهبری و راهنمایی شد، تمام نقاط ضعفی که تصور می کردیم در تست تصادف از جلو و پهلو باید مد نظر باشد را مورد توجه قرار دادیم.

ری را از تارا مقاوم تر نیست

او اضافه نمود: خوشبختانه نتایج تست تصادف ری را نشان داد که برنامه ریزی و طراحی ما درست بود. پس از وارد شدن ری را به بازار خواهید دید که در بحث ایمنی، این خودرو یکی از برترین محصولات داخلی است. ولی موضوع بالاتربودن استفاده از فولاد استحکام بالا در ری را نسبت به تارا درست نیست.

وی اضافه نمود: در ری را از فولاد بیشتری نسبت به تارا استفاده نشده است. بلکه از آن در جای درست و دقیق استفاده کردیم.

گفت و گو: امین آزاد

تنظیم: فاطمه باجلانی

گزارش بازار خودرو / قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در دو مسیر متفاوت

تست تصادف تارا ایران خودرو و تحلیل نتایج آن / تارا چند ستاره ایمنی دارد؟

قیمت اطلس G و چهار محصول نو دیگر سایپا اعلام شد

قیمت پژو پارس گران شد / قیمت نو پارس سال، سفارشی و ELX

منبع: بیت ران
انتشار: 24 شهریور 1402 بروزرسانی: 24 شهریور 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2065

به "تاریخ تغییر نام ری را ایران خودرو تعیین شد ، ری را از تارا ایمن تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ تغییر نام ری را ایران خودرو تعیین شد ، ری را از تارا ایمن تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید