تور ارزان ترکیه: با خرید خانه می توان اقامت ترکیه گرفت؟

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران،با توجه به انتشار آگهی فروش خانه از سوی ایرانیان برای فروش املاک خود در ترکیه می توان تصور کرد خانه ایرانیان در ترکیه نسبت به خانه شهروندان این کشور به قیمت پایین تری خریداری می گردد؟

تور ارزان ترکیه: با خرید خانه می توان اقامت ترکیه گرفت؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آن طور که اقتصادآنلاین گزارش داده، رضا کامی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه تاکید نمود: به علت تخلفات و کلاهبرداری هایی که در این راه اجرا شده است، به تمام افرادی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام از تمام شرایط و روش های حقوقی خرید خانه در ترکیه اطلاعات کامل را به دست آورند.

خرید خانه به ارزش کمتر از 250 هزار دلار

به گفته یک مشاور خرید ملک در ترکیه، بر اساس قوانین این کشور شهروندان ایرانی در صورت خرید خانه به ارزش کمتر از 250 هزار دلار آمریکا اقامت یکساله این کشور به شرط تمدید را دریافت می نمایند.

در این حالت اقامت خریدار خانه به شرط زندگی در ترکیه بصورت سالانه تمدید می گردد و بعد از پنج سال فرد می تواند اقامت دائم، حق شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت کند. گفتنی است در این پنج سال فرد نمی تواند خانه خود را بفروشد.

خرید خانه به ارزش بیشتر از 250 هزار دلار

حالت دیگر این است که فردی خانه ای با ارزش بیش از 250 هزار دلار آمریکا خریداری کند.

در این روش از همان ابتدا صاحب ملک پاسپورت و حق شهروندی را دریافت می نماید اما باز هم تا سه سال حق فروش خانه خود را ندارد زیرا در ازای خرید خانه حق شهروندی دریافت نموده است.

بعلاوه باید توجه داشت که بحران ارزی ترکیه، سرمایه گذاری خارجی در این کشور را با ریسک های بالایی همراه نموده است. به عنوان مثال خریداران مسکن طی دو سال گذشته در ترکیه با توجه به کاهش ارزش لیر زیان قابل ملاحظه ای را متحمل شده اند.

بنابراین علاوه بر رعایت مسائل حقوقی خرید خانه در کشور ترکیه، به لحاظ مالی برای سرمایه گذاری در املاک این کشور، باید به تمام شرایط توجه کرد.

آخرین اخبار مسکن را از صفحه مسکن خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1725

به "تور ارزان ترکیه: با خرید خانه می توان اقامت ترکیه گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: با خرید خانه می توان اقامت ترکیه گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید