العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم

به گزارش فروش برتر، ایسنا نوشت: شبکه سعودی العربیه به نقل از بعضی دیپلمات ها با تاکید بر اینکه تنها چند هفته با رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته ای ایران فاصله داریم بیان کرد: به نظر می رسد که اوایل فوریه تاریخ واقعی سرانجام مذاکرات باشد.

العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم

با توجه به اینکه دور هشتم مذاکرات هسته ای ایران در وین درحال برگزاری است بعضی منابع دیپلماتیک به شبکه سعودی العربیه گفته اند به نظر می رسد که اوایل ماه فوریه آینده یک تاریخ واقعی برای انتها مذاکرات باشد و برنامه هسته ای ایران اکنون همچون سال گذشته نیست.

این منابع دیپلماتیک گفتند که ایرانی با جدیت مذاکره می نمایند و خواهان توافقی برای فروش نفت خود هستند اما نمی دانیم که کوشش های آنان به کجا خواهد رسید.

این منابع درخصوص ضمانت هایی که ایران خواهان آن ها است نیز خاطرنشان کردند: این مطالبات پیچیده هستند و همچنان نمی دانیم که چگونه از آن ها عبور کنیم.

شبکه العربیه در بخش دیگری نیز به نقل از چند دیپلمات تاکید نمود: تنها چند هفته با رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته ای ایران فاصله داریم.

به گزارش ایسنا، هشتمین دور از گفت وگوهای برطرف تحریم عصر روزدوشنبه 6 دی با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا شروع شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که تا به امروز پیشرفت هایی در مذاکرات وین طی هفته اخیر حاصل شده است.

وی در ادامه عنوان نمود، هنوز برای گفتن این که پیشرفت در مذاکرات تا چه حد بنیادی است، زود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران باید در زمینه برنامه هسته ایش خویشتن داری و در وین از خود فوریت نشان دهد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1715

به "العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید