واکنش قیمت نفت جهانی به مذاکرات ایران

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران - قیمت نفت به مذاکرات ایران واکنش نشان داد.

واکنش قیمت نفت جهانی به مذاکرات ایران

به گزارش خبرنگاران، قیمت نفت در روز سه شنبه در آستانه از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران کاهش یافت که ممکن است توافق هسته ای را احیا کند. این اتفاق می تواند منجر به برداشته شدن تحریم ها بر فروش نفت ایران و افزایش عرضه جهانی گردد.

قیمت نفت برنت پس از آنکه روز دوشنبه به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته یعنی 94 دلار رسید، امروز 22 سنت یا 0.24 درصد کاهش به 92.47 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 14 سنت یا 0.16 درصد کاهش به 91.18 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد نفتی با افزایش تقاضای جهانی، تنش های مداوم در شرق اروپا و اختلالات احتمالی عرضه به علت شرایط آب و هوایی سرد ایالات متحده، به بالاترین سطح هفت ساله اخیر رسیده اند. مذاکرات احیای توافق هسته ای 2015 ایران که در وین در حال اجرا است، پس از وقفه 10 روزه از روز سه شنبه از سر گرفته می گردد. ایالات متحده بعضی معافیت های تحریمی را بازگردانده است، در حالی که ایران خواهان لغو کامل تحریم ها و تضمین ایالات متحده برای عدم اقدامات تنبیهی بیشتر است.

با این وجود، سیگنال های صعودی همچنان برای نفت وجود دارد از جمله افزایش قیمت نفت عربستان سعودی و تعطیلی غیرمنتظره یک پالایشگاه آمریکایی را می توان نام برد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA، در حالی که خوش بینی نسبت به مذاکرات ایران و ایالات متحده منجر به کاهش قیمت نفت می گردد، ضعف قیمت نفت احتمالا کوتاه مدت خواهد بود زیرا بازار نفت در کسری عرضه باقی می ماند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1807

به "واکنش قیمت نفت جهانی به مذاکرات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قیمت نفت جهانی به مذاکرات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید