افزایش تعداد تیم های لیگ فزونی والیبال به نفع جوانان است

به گزارش فروش برتر، محمدرضا دامغانی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره 14 تیمی شدن رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، حتی داورزنی نسبت به برگزاری مسابقات مطمئن نیست. از چند بُعد می توان 14 تیمی شدن مسابقات را مطرح نمود. اگر تعداد تیم ها زیاد باشد بالطبع بخش عمده ای از بازیکنان مخصوصاً نوجوانان و جوانان شرایط حضور در لیگ برتر و نشان دادن خود را دارند.

افزایش تعداد تیم های لیگ فزونی والیبال به نفع جوانان است

کارشناس والیبال ادامه داد: این فرصت برای بازیکنان جوان وجود دارد که در مسابقات شرکت نمایند تا فرصتی برای نمایش توانایی هایشان باشد. مگر محمد موسوی در خوزستان چطور دیده شد؟ شاید همین فرصت برای یک بازیکن کردستانی نیز به وجود آید و او بتواند در رقابت های لیگ برتر نمایش خوبی داشته باشد و برای آینده والیبال ایران نیز بازیکن تأثیرگذاری گردد. حضور 14 تیم در رقابت های لیگ برتر می تواند این فرصت را به تعداد بیشتری از بازیکنان و مربیان بدهد تا فضایی برای دیده شدن در اختیار داشته باشند و بتوانند به آینده والیبال نیز یاری نمایند.

وی تأکید کرد: در وزارت ورزش بحثی تحت عنوان آمایش سرزمین ها داریم. یعنی ما در ارومیه بستر را برای والیبالیست شدن مهیا کنیم. اگر تعداد تیم ها به 14 تیم افزایش پیدا کند، بازیکنان نوجوان و جوان آینده دار فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن توانایی هایشان پیدا خواهند کرد.

دامغانی توضیح داد: البته این را نیز باید در نظر گرفت که هر چه تعداد تیم ها بیشتر باشد، بعضی از آنها توانایی حضور در لیگ برتر را ندارند و زنگ تفریحی برای مسابقات خواهند شد و این خود معضلی است و کیفیت های لیگ را کاهش خواهد داد اما در مجموع حضور 14 تیم بهتر است.

وی در پاسخ به این سئوال که بهتر نیست تیم ها و بازیکنان آینده دار در لیگ دسته یک خود را نمایش دهند، گفت: این نیز یک راه چاره است اما به شرط اینکه اصحاب رسانه توجه بیشتری به لیگ دسته یک داشته باشند و فدراسیون نیز حمایت بیشتری انجام دهد اما لیگ دسته یک مسائل بسیاری دارد که در شأن والیبال نیست. نمی خواهم درباره آن صحبت کنم.

دامغانی اظهارداشت: اگر شرکتی علاقه مند حضور در رقابت های لیگ برتر والیبال است و بخواهد در آن هزینه کند، این موضوع به نفع والیبال ایران می باشد. شاید من نیز اگر جای رئیس فدراسیون بودم، از حضور این شرکت ها حمایت می کردم. هر چه تعداد کارخانجات در لیگ برتر بیشتر باشد، به نفع والیبال، جوانان و جامعه است. شاید بعضی با صحبت های من مخالف باشند اما این نظر شخصی ام است.

وی در انتها گفت: برای تیم ملی آرزوی پیروزیت دارم. در نهایت تمام صحبت های ما برای حضور پیروز تر تیم ملی در المپیک توکیو است و قدرتمند شدن تیم ملی در قالب داشتن یک لیگ پویا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 905

به "افزایش تعداد تیم های لیگ فزونی والیبال به نفع جوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد تیم های لیگ فزونی والیبال به نفع جوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید