آتش بس سه روزه در سودان شروع شد

به گزارش فروش برتر، آتش بس 3 روزه بین ارتش سودان و نیرو های پشتیبانی سریع از امروز سه شنبه شروع شد.

آتش بس سه روزه در سودان شروع شد

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز در این باره از موافقت دو طرف درگیر با توقف درگیری به مدت سه روز اطلاع داد و گفت که این آتش بس از امروز سه شنبه شروع شد.

بلینکن در بیانیه ای توضیح داد که در پی مذاکرات فشرده در 48 ساعت اخیر، نیرو های مسلح سودان و نیرو های پشتیبانی سریع با اجرای توقف درگیری و آتش بس در تمام سودان از نیمه شب 24 آوریل و بمدت 72 ساعت موافقت کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت ایالات متحده از نیرو های مسلح سودان و نیرو های پشتیبانی سریع خواسته که به تعهد فوری و کامل به آتش بس پایبند باشند.

بلینکن ادعا کرد که کشورش به همراه متحدان کوشش می نماید که یک کمیته را تشکیل دهد که برای آتش بس دائمی در سودان مذاکره نمایند.

پیشتر الجزیره دوشنبه شب نیز به نقل از منابع خود مدعی شد که طرف های درگیر در سودان به سوی یک آتش بس سه روزه پیش می روند.

گفته شده بود که این آتش بس پس از تماس هایی که با دولت آمریکا گرفته شده، اتخاذ خواهد شد.

پیش از این و 30 فروردین ماه نیز (چهارشنبه گذشته) آتش بس میان ارتش و نیرو های پشتیبانی سریع سودان از ساعت 18 آن روز به مناسبت عید سعید فطر تمدید شده بود، اما پس از آن بار دیگر دو طرف درگیر در سودان با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (26 فروردین) میان نیرو های ارتش و نیرو های پشتیبانی سریع بر سر قدرت شروع شده است و باوجود اعلام آتش بس درگیری ها در منطقه ها مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیرو های پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در بعضی منطقه ها از خارطوم با مشکل روبرو نموده است.

بعلاوه طبق آخرین آمار اعلامی، شماره کشته ها به 427 نفر و مجروحان نیز به سه هزار و 700 تن افزایش یافته است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2010

به "آتش بس سه روزه در سودان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس سه روزه در سودان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید