کشف قربانگاه ترسناکی از بچه ها بدون قلب!

به گزارش فروش برتر، باستان شناسان در نزدیکی هوانچاکو در پرو، گورستانی کشف کردند که محل دفن قربانی هایی است که قلب آن ها کنده شده است.

کشف قربانگاه ترسناکی از بچه ها بدون قلب!

به گزارش لایوساینس، باستان شناسان در پامپا لا کروز در نزدیکی هوانچاکو پرو بقایای بچه هایی را کشف کردند که به احتمال زیاد قربانی شده بودند.

گابریل پریتو (استادیار انسان شناسی در دانشگاه فلوریدا و سرپرست کاوش در پامپا لا کروز) درخصوص یافته های این کاوش گفت: اسکلت ها شواهدی را نشان می دهند که قلب بچه ها برداشته شده است. تمام 76 اسکلت دارای یک برش عرضی بر روی جناغ سینه بودند، که نشان می دهد آن ها احتمالا قفسه سینه را باز نموده و سپس قلب را بیرون آورده اند.

پریتو با اشاره به وسعت این گورستان، گفت: هرچند تصور نمی کردیم که در این محوطه چنین تدفین هایی بدست آوریم، اما یافته های ما چیز دیگری رانشان داد. تدفین ها به این صورت است که پا ها به سمت شرق است و قلب بچه ها از سینه خارج شده است.

چندین سال است که حفاری در پامپا لا کروز در حال اجرا است. تا به امروز 323 قربانی کودک در این مکان پیدا شده و 137 قربانی کودک و سه قربانی بزرگسال دیگر نیز در نزدیکی این مکان، در جایی به نام لاس لاماس پیدا شده است. این بقایا هم نشان می دهد که قلب بچه ها کنده شده بود.

او گفت: بر اساس یافته های باستان شناسی احتمالاً تعداد زیادی قربانی کودک در نزدیکی هوانچاکو در کشف خواهد شد. حتا ممکن است تعداد این قربانیان به بیش از 1000 قربانی برسد.

این باستان شناس اعلام نمود: تاریخ گذاری رادیوکربن باید روی 76 اسکلت تازه کشف شده انجام شود، اما قدمت قربانیانی که قبلاً در پامپا لا کروز پیدا شده بودند، بین سال های 1100 و 1200 میلادی بود. تقریباً در این زمان، مردم چیمو که به خاطر فلزکاری خوب و شهر چان چان معروف بودند، در این منطقه ساکن بودند.

البته هنوز نمی دانیم این مردمان چرا در چنین حجم وسیعی قربانی انجام می دادند. می دانیم که چیمو ها سیستم آبیاری مصنوعی و مزارع کشاورزی نو در آن نزدیکی ساخته اند و ممکن است بعضی از قربانی ها برای تقدس بخشیدن به این زمین ها صورت گرفته باشد.

البته ریچارد ساتر (استاد مردم شناسی در دانشگاه پوردو فورت وین) معتقد است: افرادی که در هزاره اول پس از میلاد در هوانچاکو زندگی می کردند، انسان را برای اهداف خود قربانی می کردند. احتمالا مردم چیمو نیز سال ها به قربانی کردن انسان برای خدایان خود می پرداختند.

بعضی از محققان معتقد هستند: شاید قربانی کردن بچه ها به تغییرات آب و هوایی باز شود. چراکه تغییرات آب و هوایی سبب مختل شدن کشاورزی در این منطقه شده بود و بچه ها قربانی هایی برای بهبود این شرایط بودند.

منبع: فرادید
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1928

به "کشف قربانگاه ترسناکی از بچه ها بدون قلب!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف قربانگاه ترسناکی از بچه ها بدون قلب!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قربانگاه ترسناکی از بچه ها بدون قلب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید