کاوشگر چین مکعب عجیبی را روی سطح ماه مشاهده کرد

به گزارش فروش برتر، ماه نورد یوتو 2 چین که از خواب زمستانی بیدار شده و مشغول حرکت روی نیمه پنهان ماه است، یک جرم عجیب به شکل مکعب را روی سطح مشاهده نموده است.

کاوشگر چین مکعب عجیبی را روی سطح ماه مشاهده کرد

کاوشگر یوتو-2 (Yutu-2) چین اکنون دوباره در حال حرکت است. این ربات از اوایل سال 2019 به عنوان بخشی از مأموریت ماه نشین چانگ ای-4 (Change-4) نیمه پنهان قمر زمین را کاوش می نماید و اکنون یک جسم عجیب مکعبی در دوردست دیده است.

دیده شدن این جسم عجیب، در جدیدترین به روزرسانی مأموریت این ماه نورد اطلاع رسانی شده و از آن با عنوان شنمی شیائوو (Shenmi Xiaowu) به معنی خانه مرموز یاد شده است. تیم این ماه نورد هم اکنون در حال برنامه ریزی برای نزدیک تر شدن و مشاهده دقیق تر این شیء است.

هرچند اکنون این جرم عجیب به نظر می رسد اما مانند کشف ماده ژل-مانندی که یوتو-2 داخل یک دهانه برخوردی انجام داد، خیلی هیجان انگیز نباشد. زیرا با آنالیز بیشتر معلوم شد که آن ماده ژل-مانند یک سنگ مانند شیشه است. تا آنجایی هم که می دانیم نه استنلی کوبریک یک مونولیت روی ماه قرار داده است و نه نمونه های زمینی که در همه جا دیده شدند، سفری به ماه داشته اند!

نمای فعلی کاوشگر از این مکعب، مبهم و دور است بنابراین ماهیت واقعی جسم باید با نزدیک تر شدن به آن روشن شود. محتمل ترین شرح برای این جسم، یک قطعه سنگ است. این بخش از ماه با دهانه های برخوردی پوشیده شده است که می تواند دارای اندازه زیادی قطعات درشت به جای مانده از برخورد باشد.

مأموریت چانگ ای-4 نخستین اکتشاف سطحی در سمت دور ماه است که از زمین دیده نمی شود. فعالیت علمی این ماه نورد به دانشمندان یاری نموده است تا با ساختارهای زمین شناختی زیر سطح ماه آشنا شوند.

مریخ نورد چینی برای ادامه حیات از انرژی خورشیدی استفاده می نماید، بنابراین به شکل متناوب، زمانی که هوا تاریک است به خواب زمستانی می رود و پس از نمایان شدن خورشید، به کار خود در دهانه فون کارمن (Von Karman) بازمی شود.

به گفته چاینا دیلی، یوتو-2 تا کنون 840 متر را در قمر زمین پیموده است و با طی مسافت بیشتر در سفر بعدی، ماهیت خانه مرموز اندکی روشن تر خواهد شد. انتظار می رود که با توجه به پرهیز از عبور از دهانه های کوچک برخوردی و کوشش برای حرکت روی سنگ پوشه های ماه، این سفر 2 تا 3 روز قمری طول بکشد.

عکس کاور: مکعب عجیب دیده شده روی ماه به وسیله کاوشگر یوتو-2 چین

Credit: CNSA

منابع: CNet, Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1706

به "کاوشگر چین مکعب عجیبی را روی سطح ماه مشاهده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چین مکعب عجیبی را روی سطح ماه مشاهده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید