آشنایی با تعدای از زیباترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا

به گزارش فروش برتر، همه عاشق تجربه کردن سفر زمینی هستند. سفر زمینی آرامش بخش است؛ فرصت مناسبی برای گذراندن زمانی ایده آل با خانواده و دوستان بشمار می رود و روشی عالی برای تماشای دنیا است. اما، اگر از انجام سفرهای زمینی در کشور خودتان خسته شده اید و دیگر هیجانی در آن نمی بینید، زمان آن رسیده است که کاری جالب تر را انجام دهید. توصیه ما براساس مطلب بهترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا این است که چمدان هایتان را ببندید؛ یک اتومبیل کرایه کنید و لذت بودن در یکی از زیباترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا را تجربه نمایید. قطعا دیدنی ترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا پر از شگفتی هستند و خاطرات شیرینی را برای شما خلق خواهند کرد.

آشنایی با تعدای از زیباترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا

در این قاره، دیدنی های بسیار زیادی وجود دارند؛ از جاده های پر پیچ و خم هیمالیا تا دره های زیبا و البته دیوار عظیم چین Great Wall of China. حتما می بایست قاره آسیا را در فهرست سفر و کندوکاوهای خود قرار دهید و توصیه می کنیم این کار را پشت فرمان انجام دهید؛ بنابراین قبل از اینکه چمدانتان را ببندید و خوراکی های مورد نظرتان را بسته بندی کنید، تجهیزات مورد احتیاج را خریداری و در خصوص کرایه اتومبیل اقدام نمایید. در طول این سفر، پیاده روی های متعددی را انجام خواهید داد؛ بنابراین می بایست حتما تجهیزات مورد نظر را داشته باشید. اما، ابتدا این مطلب در خصوص بهترین و زیباترین راستاهای سفر در قاره آسیا برای یک سفر زمینی ایده آل را بخوانید.

بیشتر بخوانیدحقایقی خارق العاده از دیوار عظیم چین | نکات جالبی درباره دیوار چین

فهرست مطالب

شاهراه قره قروم Karakoram Highway در پاکستانجاده لیجو Ilju Road در کره جنوبیاتوبان له مانلی Leh-Manali Highway در هندتونل های کوهستانی گولیانگ Guoliang و ژیاگو Xiyagou در چینراستا تماشایی هوکایدو Hokkaido Scenic Byway در ژاپن

شاهراه قره قروم Karakoram Highway در پاکستان

شاهراه قره قروم Karakoram Highway مرتفع ترین جاده بین المللی آسفالت شده در دنیا بشمار می رود؛ این شاهراه چین را از راه رشته کوه قره قروم Karakoram و با گذر از دره گردنه خنجراب Khunjerab Pass به پاکستان متصل می نماید. این جاده یکی از بهترین راستاهای زمینی برای سفر در آسیا محسوب می گردد و در ارتفاع حدود 4600 متری واقع شده است. شاهراه قره قروم Karakoram Highway به علت داشتن محیط طبیعی خیره کننده و حیرت انگیز بسیار شهرت دارد و بسیاری آن را هشتمین عجایب دنیا می دانند.

این جاده را شاهراه دوستی قره قروم Karakoram Friendship Highway نیز می نامند و برای دوچرخه سواران و کوهنوردان یک گزینه عالی بشمار می رود. دسترسی به کوه ها، یخچال ها و دریاچه های این منطقه در مرز چین و پاکستان آسان است و همین این شاهراه را به یک راستا ایده آل برای تماشا، توقف و تجربه پیاده روی های آرامش بخش تبدیل می نماید.

جاده لیجو Ilju Road در کره جنوبی

جاده لیجو Ilju Road از زیباترین راستاهای زمینی برای سفر در آسیا بشمار می رود و در جزیره آتشفشانی ججو Jeju Island واقع شده است. این جاده مملو از شگفتی های طبیعی بوده و برای سفر زمینی کاملا ایده آل است. جزیره ججو Jeju Island نیز یکی از مقاصد جهانگردی مشهور کشور کره جنوبی محسوب می گردد و اگر تجربه سفر زمینی در جاده لیجو Ilju Road را داشته باشید، دلیل دقیق این شهرت را می دانید. در یک طرف جاده، آب شفاف دریا در برابر چشمانتان قرار می گیرد که با ریتم خاص و آرامش بخشی به ساحل برخورد می نماید. در طرف دیگر، می توانید از تماشای زیبایی طبیعی و ویژگی های آتشفشانی جزیره لذت ببرید. این مناظر آنچنان زیبا و چشم نواز هستند که می توانید ساعتها به تماشای آنها مشغول شوید.

بیشتر بخوانیدسفر به کره جنوبی و بازدید از دیدنی های کره جنوبی

اتوبان له مانلی Leh-Manali Highway در هند

کوه های هیمالیا برای هر جهانگرد ماجراجویی یک مقصد جهانگردی رویایی بشمار می رود؛ اما انجام یک سفر زمینی در میان این کوه ها، سطح دیگری از رویا و آرزوهای شما را به حقیقت نزدیک می نماید. توصیه می کنیم در منطقه های له Leh و مانلی Manali رانندگی کنید تا از تماشای چشم اندازهای زیبای این مناطق و شگفتی های طبیعی این منطقه لذت ببرید. بسیاری از ماجراجویان این راستا را یک راستا زیارتی بودایی می نامند و اگر دلتان می خواهد آن را بپیمایید، می توانید سفر زمینی خود را در دره سولانگ Solang Valley آغاز کنید و از گردنه روتانگ Rohtang Pass بگذرید. البته، توصیه می کنیم کفشهای راحت بهمراه داشته باشید، چرا که پیمودن این راستا کمی طول می کشد و شاید دلتان بخواهد در بعضی نقاط توقف کنید و به پیاده روی و تپه نوردی مشغول شوید.

در طول این سفر زمینی فوق العاده، می توانید شگفتی های رودخانه چاندرا Chandra River، مناظر زیبای کوهستانی و یخچال های طبیعی را تماشا کنید و از تماشای طبیعت بسادگی لذت ببرید. همچنین، گزینه بازدید از بسیاری از اماکن مقدس و مجسمه های بودایی در طول راستا موجود است و تعجبی ندارد که این جاده را راستا زیارتی بودایی می نامند. این جاده به بارا لاچا لا Bara-lacha La که یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی هیمالیا بشمار می رود، منتهی می گردد. در اتوبان له مانلی Leh-Manali Highway دشتهای وسیع و سرسبزی وجود دارند که قله های کوه هایشان با برف پوشیده شده و با آسمان آبی و بدون ابر احاطه شده اند.

تونل های کوهستانی گولیانگ Guoliang و ژیاگو Xiyagou در چین

کشور چین مملو از زیبایی های طبیعی است و به همین دلیل، به سختی می توان گزینه مورد نظر برای بازدید را انتخاب کرد. اما برای تجربه سفر زمینی، هیچ نقطه ای از چین فوق العاده تر از کوه های تایهانگ Taihang Mountains نیست. این منطقه برای قرنهای متمادی آنچنان دور افتاده و منزوی بود که ساخت سیستم جاده ای کشور هنوز به آن نرسیده بود؛ بنابراین مردم محلی تصمیم گرفتند خودشان در میان صخره ها جاده بسازند. تجربه سفر زمینی در این جاده های تونلی شکل، آنچنان خارق العاده است که هرگز نظیر آن را تجربه نخواهید کرد، چرا که راستا شما در میان صخره ها قرار گرفته و پنجره هایی نیز در طول آن واقع شده است.

بیشتر بخوانید22 جاذبه جهانگردی چین | تصاویری که با دیدنشون به چین سفر میکنید!

این پنجره ها چشم اندازهای خارق العاده ای از محیط زیبای اطراف را به نمایش می گذارند و مناظر کوهستانی باشکوهی را در مقابل چشمان شما قرار می دهند. این دو تونل طولانی که در میان کوه های تاهیانگ Taihang Mountains قرار گرفته اند و تونل های کوهستانی گولیانگ Guoliang و ژیاگو Xiyagou نام دارند، توسط یک جاده بهم متصل شده اند. طول این مورد از دیدنی ترین راستاهای زمینی برای سفر در آسیا تنها 60 کیلومتر است اما با این حال، یک سفر زمینی فراموش نشدنی را به شما هدیه می نماید.

راستا تماشایی هوکایدو Hokkaido Scenic Byway در ژاپن

هوکایدو Hokkaido یکی از چهار جزیره مهم ژاپن و زیباترین جزیره این کشور محسوب می گردد. سفر کردن در راستا تماشایی هوکایدو Hokkaido Scenic Byway شما را به راستاهای متعددی درون این جزیره می برد و چشم اندازهای زیبا و بیشماری را در طول راستا در مقابل چشمان شما قرار می دهد. مناظر خیره کننده ساحلی و کوهستانی این جاده را به یک راستا حقیقتا فوق العاده تبدیل نموده اند. همچنین، از آنجایی که مزارع گل در طول این راستا وجود دارند، توصیه می کنیم پنجره های اتومبیل خود را پایین دهید و با آرامش بوی مطبوع این گلها را تنفس کنید و در عین حال، مناظر شگفت انگیز را تماشا نمایید. نباید فراموش کنید تعدادی چشمه آبگرم نیز در این راستا وجود دارند؛ توصیه می کنیم حتما به بازدید و آبتنی در این چشمه ها بروید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 944

به "آشنایی با تعدای از زیباترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدای از زیباترین مسیرهای زمینی برای سفر در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید