چگونه تلسکوپ فضایی جیمز وب را در محل استقرارش دیدن کنیم؟

به گزارش فروش برتر، تلسکوپ فضایی جیمز وب به روند پیچیده باز کردن ساختار اوریگامی مانند خود به شکل نهایی خود ادامه می دهد، در حالی که در فضا در مسیر خود به سمت مدار نهایی خود به دور خورشید حرکت می نماید. بخش عمده ای از این فرآیند که در آن تلسکوپ محافظ آفتاب خود را می کشد، فردا انجام می گردد و ناسا پوشش زنده این رویداد را پخش خواهد نمود. ما جزئیاتی در خصوص انتظارات از این و نحوه تماشای آن در خانه داریم.

چگونه تلسکوپ فضایی جیمز وب را در محل استقرارش دیدن کنیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، فرآیند رسیدن تلسکوپ از پیکربندی پرتاب آن، تا ورود به داخل یک موشک و استقرار کامل آن و آمادگی برای شروع عملیات علمی، یک فرآیند پیچیده است. یکی از مهم ترین و ظریف ترین بخش های این عملیات، استقرار آفتاب گیر پنج لایه به مقدار زمین تنیس است که تلسکوپ را از گرمای خورشید محافظت می نماید.

در طول هفته گذشته، بخش هایی از ساختار پشتیبانی محافظ آفتاب گیر در جای خود مستقر شده اند که به توسعه دو بوم میانی که آفتاب گیر را در عرض کامل 47 فوتی آن کشیده اند، به اوج خود رسید.

اکنون، آفتابگیر باید کشیده گردد. هر یک از پنج لایه جدا شده و به شکل نهایی خود کشیده می شوند و با فاصله ای بین هر لایه نگه داشته می شوند تا گرما از آن خارج گردد. این کار با بزرگترین لایه، که نزدیک ترین لایه به خورشید است، شروع می گردد و با استفاده از 90 کابل که به قرقره های مختلف وصل شده اند تا سپر را به جای خود بکشند، کار می نماید و استقرار کامل حداقل دو روز طول بکشد.

نحوه تماشای استقرار آفتابگیر

پوشش استقرار آفتابگیر در روز یکشنبه، 2 ژانویه، (11 صبح به وقت محلی) شروع خواهد شد. تلویزیون ناسا پوشش پخش مستقیم فرآیند را نشان خواهد داد و پس از تکمیل، یک جلسه توجیهی با اطلاعات بیشتر در خصوص جیمز وب و روند استقرار ارائه خواهد شد.

برای تماشای پخش، می توانید به وب سایت ناسا

https://www.nasa.gov/nasalive/

بروید یا از پخش کننده ویدیویی تعبیه شده در بالای این صفحه بهره ببرید.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1956

به "چگونه تلسکوپ فضایی جیمز وب را در محل استقرارش دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تلسکوپ فضایی جیمز وب را در محل استقرارش دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید