به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید

به گزارش فروش برتر، کبد چرب یک بیماری است که به علت تنوع غذایی که در بیشتر دنیا به وجود آمده و به یک بیماری شایع در سطح دنیا تبدیل شده است.

به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید

به گزارش بهداشت نیوز، یک متخصص داخلی نیم ساعت ورزش روزانه و تا چهل دقیقه دویدن آهسته را در پیشگیری از کبد چرب بسیار موثر دانست و گفت: این بیماری در صورت بروز به 4 گرید تقسیم می شود که گرید 4 حادترین نوع آن می باشد و اگر به موقع درمان نشود به سیروز کبدی و پس از آن می تواند به سرطان کبد تبدیل شود.

دکتر حسین امیری در گفتگویی با اخبار علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: عوامل مختلفی باعث ایجاد کبد چرب می شوند که از جمله آنها می توان به مصرف سرخ کردنی ها، فست فودها، نوشابه ،مواد قندی ،چربی ها و بی تحرکی اشاره نمود.

وی بعلاوه گفت: اگر اندازه کالری دریافتی به بدن بیش از اندازه احتیاج روزانه باشد این امر نیز سبب ذخیره چربی در بافت های مختلف می شود و انسان را برای پذیرش این بیماری مساعد تر می نماید.

این پزشک متخصص با بیان اینکه افراد مبتلا به کبد چرب علائمی مانند خستگی و ضعف بدنی ،بی حوصلگی ،درد عضلانی و رفلاکس دارند گفت: کبد چرب ممکن است منجر به بیماری های متابولیکی شود.

دکتر امیری مهمترین درمان این بیماری را پیشگیری از آن دانست و گفت: درمان های مختلفی از قبیل سنتی و طبی برای این موضوع مطرح شده است و داروهایی هستند که باعث کنترل آنزیم های کبد می شوند اما در بازگشت بافت کبد نقش بسزائی ندارند .

وی مهمترین درمان این بیماری را بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی شامل: ورزش روزانه و نیم ساعت تا چهل دقیقه دویدن آهسته به طوری که ضربان قلب به بالای صد برسد دانست.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2013

به "به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید