چرا بیشتر مردان به مقدار کافی دوست صمیمی ندارند؟

به گزارش فروش برتر، اگر دوست دارید دوستی های نزدیکی داشته باشید یا دوستی هایی فعلی خود را عمیق تر کنید مجبور نیستید در ابتدا تمام نقاط آسیب پذیر خود را فاش کنید. یک قدم بسیار قدرتمند برای آغاز، گوش دادن و پرسیدن سؤالات واقعی است. همه مردم از اینکه بتوانند اعتماد نمایند احساس امنیت می نمایند و حس می نمایند دوست داشته می شوند.

چرا بیشتر مردان به مقدار کافی دوست صمیمی ندارند؟

دوستی ها جزء اصلی تجربه انسانی هستند. اما بر اساس تحقیقات، ایجاد و حفظ دوستی های عمیق و معنادار در بزرگسالی سخت است، به خصوص برای مردان. از بین رفتن دوستی بین مردان از اواسط و اواخر نوجوانی آغاز می گردد و در بزرگسالی شدیدتر می گردد. آن هایی که با مردان دیگر رابطه دوستی دارند، می گویند که سطح صمیمیت عاطفی کمتری نسبت به زنان را تجربه می نمایند.

همه انسان ها دارای ظرفیت و تمایل ذاتی برای برقراری ارتباط نزدیک و عاطفی صمیمی با دیگران هستند که ما به این روابط برای بقا در نوزادی و سپس رشد احتیاج داریم. تحقیقات نشان داده است که دوستی های نزدیک از سلامت روحی و جسمی ما محافظت می نماید. مردانی که این روابط را در اولویت قرار می دهند، با یکی از مضر ترین عوامل مخرب سلامت انسان یعنی تنهایی مقابله می نمایند.

چرا دوستی مردان با زنان فرق می نماید؟

آنچه مردان در خطر از دست دادن آن هستند، این حس تنها نبودن در جهانست. تحقیقات نشان داده است که افشای پریشانی عاطفی، رفاه عاطفی مردان را بهبود می بخشد، احساس درک شدن را افزایش می دهد و منجر به کاهش احساس تنهایی می گردد. او گفت همانطور که بسیاری از مردان برای تغذیه درست، ورزش، موفقیت در حرفه خود و تربیت بچه ها کوشش می نمایند، باید در بزرگسالی ایجاد روابط محبت آمیز را در اولویت قرار دهند.

چرا دوستی عمیق عاطفی برای مردان اینقدر سخت است؟

همه ما با دوبخش متفاوت به جهان می آییم: بخش سر سختمان که مستقل است و بخشی که آسیب پذیر و وابسته است. در مردان سمت سرسخت ذاتاً ترجیح داده شده است و سمت منعطف و احساسی، زنانه در نظر گرفته می گردد و کمتر دیده می گردد.

پسر ها هنگام بزرگ شدن پیغام هایی دریافت می نمایند که دیگر مرد شده اند که به معنای کنار گذاشتن آن جنبه نرم و حساس است؛ طرز فکری که علوم اعصاب، علوم اجتماعی و روانشناسی رشد نشان می دهند برای آن ها مضر است. سخت گیری و نشان ندادن آنقاط ضعف، که دوستی مردان را محدود می نماید، می تواند آن ها را به سمت تنهایی، خشونت و خشم سوق دهد.

این یعنی زندگی در فرهنگی که با طبیعت انسان در تضاد است. اگر ما بچه ها را به گونه ای تربیت کنیم که بر خلاف طبیعت آن ها عمل نمایند، نباید تعجب کنیم که بعضی از آن بچه ها، بزرگسالی سختی داشته باشند.

شریک زندگی شما کافی نیست

مردانی که در پی صمیمیت هستند، ممکن است به کسانی روی بیاورند که با آن ها در آنالیز آسیب پذیری هایشان احساس راحتی می نمایند: زنان زندگی شان. ممکن است راهکار خوبی به نظر برسد، اما درواقع مشکل آن ها را حل نمی نماید. مرد ها باید بدانند که دیگران مردان نیز می توانند در مسائل عاطفی از آن ها حمایت نمایند و شنیدن دیدگاه های مختلف به آن ها در زندگی یاری خواهد نمود.

چگونه دوستی ایجاد کنیم؟

اگر دوست دارید دوستی های نزدیکی داشته باشید یا دوستی هایی فعلی خود را عمیق تر کنید مجبور نیستید در ابتدا تمام نقاط آسیب پذیر خود را فاش کنید. یک قدم بسیار قدرتمند برای آغاز، گوش دادن و پرسیدن سؤالات واقعی است. همه مردم از اینکه بتوانند اعتماد نمایند احساس امنیت می نمایند و حس می نمایند دوست داشته می شوند.

نکته کلیدی این است که از شوخی ها و ظرافت های عمومی فراتر بروید و سؤالاتی بپرسید که به نظرتان معنادار است، مانند آنچه افراد در خصوص شغلشان دوست دارند یا چه اتفاقی برای احساسات آن ها پس از جدایی می افتد. نگران نباشید، انجام این کار بی ادبانه نیست. بیشتر مردم می خواهند این سؤالات را از آن ها بپرسند.

هر رابطه قوانین و پروتکل های خاص خود را دارد و خوب است که در چارچوب آن ها عمل کنیم. ممکن است با پرسیدن یک سوال صریح متوجه شوید که دوستتان با صحبت کردن در خصوص آن سوال احساس ترید می نماید. اگر اینطور است، می توانید از خودتان آغاز کنید، در خصوص اینکه چگونه آن موضوع تعیین ممکن است شما را آزار داده باشد یا اینکه چه فکری در خصوص آن دارید.

گاهی اوقات قوانین رابطه ممکن است به معنای اجتناب از گفتگوی مستقیم و رو در رو درباره مسائل باشد. در این موارد، فعالیتی مانند ورزش، محل کار یا یک پروژه اجتماعی را پیدا کنید که در آن بتوانید به وسیله یک هدف مشترک در کنار هم به هم متصل شوید.

زمان، کوشش و نیت، کلید اصلی است. حضور داشتن و وقت گذاشتن برای ایجاد اینگونه دوستی ها بسیار مهم است. در دوستی کیفیت مهم تر از کمیت است. اگر می توانید تعداد انگشت شماری دوستی با کیفیت داشته باشید، بهتر از داشتن تعداد زیادی دوست است که رابطه عاطفی عمیقی با آن ها شکل نگرفته است.

منع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1983

به "چرا بیشتر مردان به مقدار کافی دوست صمیمی ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیشتر مردان به مقدار کافی دوست صمیمی ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید