پیوند کبد خوک به انسان واقعیت دارد؟

به گزارش فروش برتر، جف راس مدیرعامل این شرکت می گوید: ما اساساً این اندام را دوباره رشد می دهیم، بنابراین بدن ما دیگر آن را به عنوان یک عضو از اعضای خوک نمی بیند. این شرکت برنامه های بلندپروازانه ای برای اولین آزمایش انسانی در نوع خود از یک اندام زیست مهندسی شده دارد که قرار است در سال 2023 انجام گردد.

پیوند کبد خوک به انسان واقعیت دارد؟

دانشمندان امیدوارند برای برطرف کمبود اعضای بدن، کبد یا همان جگر خوک را به کبدی شبیه به انسان تبدیل نمایند تا آینده پیوند اعضا را متحول نمایند.

این یک واقعیت است که متخصصان مراقبت های بهداشتی امیدوارند کبد خوک را به انسان پیوند بزنند، اما این فرآیند ابتدا مستلزم آن است که کبد این حیوان بیشتر شبیه به کبد انسان گردد. این همان چیزی است که شرکت میروماتریکس (Miromatrix) در حال اجرا آن است.

جف راس مدیرعامل این شرکت می گوید: ما اساساً این اندام را دوباره رشد می دهیم، بنابراین بدن ما دیگر آن را به عنوان یک عضو از اعضای خوک نمی بیند. این شرکت برنامه های بلندپروازانه ای برای اولین آزمایش انسانی در نوع خود از یک اندام زیست مهندسی شده دارد که قرار است در سال 2023 انجام گردد.

هنگامی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز دهد، آزمایش اولیه در خارج از بدن بیمار انجام می گردد و کبدی شبیه به خوک را در کنار تخت بیمار قرار می دهند تا به طور موقت خون بیماری را که کبدش کار نمی نماید، فیلتر کند.

اگر این فرآیند یاری کبدی موفقیت آمیز باشد، گام بعدی کوشش برای پیوند عضو زیست مهندسی شده، احتمالا حول پیوند کلیه باشد.

تحقق داستان های علمی-تخیلی

دکتر ساندر فلورمن، رئیس بخش پیوند در بیمارستان مونت سینای نیویورک که یکی از بیمارستان هایی است که موافقت نموده در این مطالعه مشارکت کند، می گوید: همه چیز علمی-تخیلی به نظر می رسد، اما باید از جایی آغاز گردد. البته این اتفاق مربوط به آینده نزدیک است و فعلا نمی توان به یک پیوند خارجی یا کاشت مستقیم اندام های حیوانی در انسان ها دل بست.

دانشمندان این گزینه را به علت کمبود اساسی در اهدای اعضای بدن انسانی در نظر گرفته اند. دکتر آمیت تیوار، جراح پیوند در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ می گوید: تعداد اعضایی که ما در دسترس داریم، هرگز نمی تواند جوابگوی تقاضا باشد و این موجب ناامیدی ما است.

با این حال، حیوانات می توانند منبع پایداری از اندام ها باشند و اندام های زیست مهندسی شده می توانند پیوند اعضای حیوانات به انسان را به واقعیت تبدیل نمایند. تیوار اضافه کرد: این چیزی است که در درازمدت به احتمال زیاد می تواند به توسعه اندام هایی که می توانیم در انسان استفاده کنیم، یاری کند.

اما برای قابل استفاده کردن این اندام های حیوانی، سلول های خوک باید از بین بروند، زیرا این کار بعضی از خطرات پیوند خارجی، مانند ویروس های حیوانی در کمین یا رد کردن بیش از حد پیوند را از بین می برد.

یک فرآیند پیچیده

در حال حاضر، شرکت میروماتریکس میخواهد از این فرآیند برای ساختن اندام های حیوانی مناسب برای استفاده انسانی استفاده کند. با این حال گفتن این کار بسیار آسان تر از انجام آن است.

راس شرح داد: ما نمی توانیم میلیارد ها سلول را به یک باره برداریم و آن ها را به یک اندام نو وارد کنیم. بلکه سلول ها به آرامی تزریق می شوند و به اطراف می خزند و وقتی محیط مناسب را می بینند، می چسبند و ثابت می شوند.

در حال حاضر، این شرکت از اندام های نجات یافته از انسان های درگذشته برای رشد سلول ها و بازسازی مجدد داربست های کبد یا کلیه خوک استفاده می نماید. دکتر ران شاپیرو، کارشناس پیوند کلیه در بیمارستان مونت سینای می گوید، نوترین آزمایش های شرکت میروماتریکس برای بیماران دیالیز که سال های متمادی منتظر می مانند تا یک کلیه دریافت نمایند و احتمالاً در حال انتظار برای پیوند، درمی گذرند، عالی است.

با این حال، FDA هنوز در خصوص این روش سوالاتی دارد، به این معنی که ممکن است مجوز دادن به آن به تعویق بیفتد. اکنون باید دید که آیا میروماتریکس می تواند تمام الزامات مورد احتیاج را برآورده کند و راه را برای رقم زدن آینده نوی برای پیوند اعضا هموار کند؟

منبع: فرادید
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1966

به "پیوند کبد خوک به انسان واقعیت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند کبد خوک به انسان واقعیت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید