پارک موضوعی جهنم، جاذبه معروف گردشگری تایلند

به گزارش فروش برتر، آیین بودایی از صلح و صفا صحبت می نماید. اما در پس این آرامش، گناهکاران چگونه مجازات می شوند؟ پارک موضوعی جهنم در تایلند پاسخی جالب برای این پرسش دارد.

پارک موضوعی جهنم، جاذبه معروف گردشگری تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری بسیاری با موضوع تعالیم بودا در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که ارتباطی تنگاتنگ با صلح و بخشش داشته و غرق زیبایی و نور معنویت هستند. اما یکی از این مکان ها ظاهرا بیش از بهشت، علاقه ای خاص به جهنم و عذاب های اخروی دارد، باغی سرگرم نماینده که در تایلند واقع شده است.

تایلند را باید کشوری زیبا با چشم اندازهای دلفریب، فرهنگ جالب توجه و جاذبه های گردشگری متنوع دانست که هرساله میزبان گردشگران مشتاق از اقصی نقاط دنیا است. این کشور همچنین چندین پارک موضوعی جالب و سرگرم نماینده دارد که با نگاهی خاص به دنیای الهه ها و خدایان ساخته شده و مفاهیم مذهب بودایی را به نمایش گذاشته اند. گل سرسبد این پارک ها مقصد گردشگری امروز ما است که بی شک برای علاقه مندان گردشگری وحشت نیز جالب توجه و خاطره انگیز خواهد بود.

برای سفر به تایلند و بازدید از جاهای دیدنی تایلند، تور تایلند را در خبرنگاران جستجو نموده و ارزان ترین تور مورد نظر خود را از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

تور لحظه آخری تایلند

باغ مذهبی وانگ سائِن سوک (Wang Saen Suk) در اصل یک معبد بودایی است که در شهر بانگ سائِن (Bang Saen)، استان چون بروی (Chon Buri) واقع شده است. این مکان عجیب را باید یک پارک موضوعی ترسناک دانست که با اشاراتی خاص به رویدادهای جهنم ساخته شده است و به بازدیدنمایندگان در خصوص عواقب گناهان هشدار می دهد. یک مقصد گردشگری معروف و مورد توجه که در اصل نِراکا (Naraka) را به تصویر کشیده است که در فرهنگ بودایی معادل جهنم در نظر گرفته می گردد.

باغ جهنمی وانگ سائن سوک بزرگترین باغ جهنمی نوع خود در تایلند است که با مجسمه های متعدد و ترسناکش، اسم و رسمی بهم زده است. یک مقصد گردشگری شناخته شده که با زبان استعاره از دنیا پس از مرگ صحبت می نماید.

در نگاه اول شاید نام این پارک برای مخاطب یادآور مکانی برای تفریح و خوشگذرانی باشد، اما در واقع در پس این ظاهر سرگرم نماینده حقایقی مخوف و ناخوشایند پنهان شده است. به همین خاطر شاید بهتر است قبل از هر نتیجه گیری، نگاهی به تصاویر و درون مایه اصلی این پارک داشته باشیم. چرا که ممکن است خیلی زود نظرتان در خصوص این باغ تماشایی عوض گردد.

در میان مذاهب گوناگون جهنم مفهومی متداول است، مکانی برای شکنجه کردن و عذاب دادن. جایی در فراسوی دنیای زندگان، زندانی همیشگی برای کسانی که در زندگی دنیوی مقید به قوانین مرسوم مذهبی نبوده و به نوعی به دام گناهان افتاده اند. با این حال بهتر است بدانید مفهوم جهنم برای بوداییان حال و هوایی دیگر دارد، در واقع جهنم برای آن ها مساوی است با مکانی برای انتظار کشیدن. در واقع روح یک بودایی پس از مرگ و پیش از تولد دوباره و تجربه زندگی در کالبدی دیگر، برای پاسخگویی به اعمال زشت و گناهانش ناگزیر از توقف در جهنم یا به عبارت بهترنِراکا است.

توقف در نراکا ابدی نیست، هرچند بسته به میزان گناهان فرد این توقف می تواند از چند صد میلیون تا عدد حیرت انگیز (1018 ) سال طول بکشد. اما نراکا یک مکان معین نیست، در واقع این جهنم متفاوت بوداییان متشکل از تعدادی چاله مرتبط با یکدیگر است که عذاب هر کدام از دیگری متفاوت است و گناهکاران بسته به اعمال مجرمانه خود به آن ها فرستاده شده و شکنجه می شوند. آن ها این قدر در هر چاله باقی مانده و کیفر می بینند تا دوره کارما به انتها رسیده و مجددا متولد شوند. جالب است بدانید برخلاف شرایط مرسوم جهنم، نراکا دارای سطوح مختلفی است که بعضی از آن ها سرد و بعضی دیگر داغ بوده و محوطه های گوناگون آن گاهی تیره و تار و گاهی یخ زده هستند.

در بعضی همچون آربودا (Arbuda) پوست تن گناهکاران از شدت سرما تاول می زند و در بعضی همچون آویسی (Avici) مجرمان به صورت استعاری برای مدت بسیار طولانی در یک اجاق برشته می شوند. آویسی پایین ترین منطقه دنیا مردگان و جهنم برگشت ناپذیر است. با این اوصاف باید بدانید که صحنه های به تصویر کشیده شده در این پارک آنقدرها هم جذاب و مسحورنماینده نبوده و حتی ممکن است گاهی ناخوشایند به نظر برسند.

این پارک که در فاصله یک ساعت و نیمه از شهر بانکوک قرار گرفته است، به خوبی از عهده ترساندن کل اعضای خانواده برخواهد آمد. نخستین بخش پارک نشان خوشامدگویی آن است که درست در کنار یک مجسمه بزرگ در فضای بیرونی باغ واقع و روی آن نوشته شده است :

به جهنم خوش آمدید

در واقع نخستین نکته جالب در خصوص این پارک همین آزادی ورود کلیه افراد است. در واقع هیچ محدودیت معینی برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته نشده و تمامی افراد در هر سن و سالی می توانند بخشی از اواقات خود را در جهنم سپری نمایند!

اما در همان بدو ورود دو مجسمه غول پیکر با چشمانی بیرون زده و زبانی بلند و آویزان توجه بازدیدنمایندگان را جلب می نماید که ظاهرا به کیفر گناهان خود رسیده اند. در پیش پای آن ها تعداد دیگری مجسمه قرار گرفته که در مجموع تمام شیوه های مرسوم کیفر دیدن گناهکاران در نراکا را به تصویر کشیده اند.

در این میان گاهی نگهبانان در حال قطع کردن دست و پای افراد هستند و گاهی شیاطین یک انسان غرق درخون را کباب می نمایند و عده ای دیگر در دیگ آب جوش افتاده و در عین حال با نیزه نگهبانان مجروح شده اند. گونه هایی از مخلوقات انسان نما در حال خوردن مردم به صورت زنده زنده هستند. عده ای روی درختی کاکتوس مانند و بسیار بزرگ به چهار میخ کشیده شده اند و بعضی در حال بیرون کشیدن امعاء و احشاء خود هستند. در مجموع در این جهنم زمینی هر گناه تاوانی دارد و هر گناه کار ناگزیر از تحمل کیفر خود است، کیفرهایی که توضیح تمامی آن ها شاید چندان دلپذیر نباشد.

در پای هر کدام از مجسمه ها صندوق هایی برای جمع آوری صدقه و نذورات قرار داده شده است. یک علامت دیگر در بخش انتهایی باغ پاسخ روشنی به چرایی وجود این صندوق ها می دهد. روی این علامت چنین نوشته شده است:

اگر شیطان را در این دنیا دیدار کردی، در بخشش و نذر و احتیاج کوتاهی نکن. چرا که این کار به شما یاری می نماید در زندگی بعدی شیطان را شکست دهید.

در واقع به نظر می رسد این توصیه مهم ترین درسی است که دلیل وجود این پارک را به بهترین شکل ممکن توصیف می نماید. حال و هوای حاکم بر این پارک که در سال 1986 تأسیس شده است، به مردم اخطار می دهد که اگر نمی خواهند در نراکا به عذاب جهنمی دچار شوند، بهتر است از هم اکنون به فکر خوبی کردن به دیگران و انجام کارهای نیک باشند. چون قطعا جهنم مکان سرگرم نماینده ای نیست. تایلندی ها برای این شرایط عبارتی ساده دارند:

نیکی کن تا نیکی ببینی، بدی کردن بدی به دنبال دارد (Tam dee, die dee. Tam chua, die chua)

جمله ای کاملا ساده و قابل فهم، اینطور نیست؟

به انتها این مطلب رسیدیم، نظر شما در خصوص حال و هوای این پارک جهنمی و متفاوت چیست؟ اگر روزی به تایلند سفر کردید و سری به این پارک زدید، حتما تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان خبرنگارانیی خود نیز به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / curiosity.com / thebohemianblog.com
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 432

به "پارک موضوعی جهنم، جاذبه معروف گردشگری تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک موضوعی جهنم، جاذبه معروف گردشگری تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید