مجلس اروپا: اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای نزدیک قبرس غیرقانونی است، استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرز مشترک با سوریه

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، حریت با اشاره به درخواست مجلس اروپا از ترکیه برای توقف اقدامات تحریک آمیز در حوزه دریایی قبرس گزارش داد مجلس اروپا خواهان توقف تجاوز ترکیه به ناحیه مالی ویژه قبرس و حق آن در اکتشاف منابع طبیعی شده است.

مجلس اروپا: اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای نزدیک قبرس غیرقانونی است، استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرز مشترک با سوریه

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر این اساس مجلس اروپا اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای اطراف قبرس را کاملا غیرقانونی و تحریک آمیز و ناقض حقوق قبرس یونانی نشین و قوانین بین المللی خوانده و تاکید نموده است که تداوم این شرایط تاثیر منفی بر روابط آنکارا با اتحادیه اروپا می گذارد.

مجلس اروپا همچنین اقدامات ترکیه و تهدیدات این کشور را تضعیف کننده تداوم مذاکرات برای سازش جامع درباره مشکل قبرس خوانده و تاکید نموده است راهکار با ثبات سیاسی با هدف انتها دادن به درگیری موجود به نفع هر دو طرف قبرس است.

این روزنامه چاپ ترکیه همچنین در خبر دیگری از استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرزهای مشترک خود با سوریه با هدف ثبت مراکزی اطلاع داد که از آن به سوی ترکیه شلیک می گردد.

حریت با اشاره به شناسایی منبع پرتاب گلوله با استفاده از رادارهای جدید ترکیه از خریداری نسل جدیدی از رادارهای قابل حمل بر روی خودرو اطلاع داد.

روزنامه زمان نیز گزارش داد سخنگوی پنتاگون در پی حمله به سه ملوان یک کشتی جنگی آمریکایی به دست معترضان در استانبول، این حادثه را از سوی خلافکاران محلی معرفی کرد.

در پی بازداشت گروهی از معترضان ملی گرای افراطی ترکیه که پس از چندین ساعت آزاد شدند، وزارت امور خارجه آمریکا، پنتاگون و نیروی دریایی آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به امنیت ملوانان بر لزوم انجام تحقیقات در این باره و محاکمه عاملان این حادثه تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 576

به "مجلس اروپا: اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای نزدیک قبرس غیرقانونی است، استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرز مشترک با سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا: اکتشافات دریایی ترکیه در آبهای نزدیک قبرس غیرقانونی است، استقرار رادارهای جدید ترکیه در مرز مشترک با سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید