شرایط نارنجی تهران از شنبه ، محدودیت حضور کارمندان ادامه دارد

به گزارش فروش برتر، فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران در مورد بیماری کووید 19 گفت: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم.

شرایط نارنجی تهران از شنبه ، محدودیت حضور کارمندان ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در انتها جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: تقلیل آمار در استان تهران مربوط به اعمال محدودیت های طرح هوشمند مدیریت کرونا نیست اما باید از همه مردم تهران که همکاری و تعامل شهروندی بسیار مناسبی در اجرای این طرح داشتند قدردانی کنم.

وی اضافه نمود: آثار محدودیت های اعمال شده در ریتم شهری قابل مشاهده است. به شکلی که تا حدود 30 درصد تراکم در شهر کاهش پیدا نموده و 30 درصد نیز شاهد کاهش تراکم در حمل و نقل عمومی هستیم.

وی تاکید نمود: 145 هزار بازدید توسط تیم های تلفیقی در حوزه نظارت صورت گرفته که در پی آن معین شده بیش از 90 درصد اصناف همکاری مناسبی را در اعمال محدودیت ها داشته اند. همچنین 33 هزار خودرو ممنوعیت ورود به تهران برای آنها اعمال شده و 25 هزار خودرو نیز اعمال محدودیت تردد شبانه برای آنها صورت گرفته است.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه شرایط استان تهران ناپایدار و شکننده است، اضافه نمود: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم. تهران از روز شنبه در شرایط نارنجی است اما بعضی محدودیت ها همچون جلوگیری از برگزاری مراسم آئینی و محدودیت حضور کارمندان در ادارات و همچنین منع تردد شبانه ادامه خواهد داشت. البته تعدادی از محدودیت ها کاسته خواهند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مقالات بین المللی تاکید دارند که تجمعات خانگی یکی از بالاترین موارد سرایت بیماری است. فصل سرما و افزایش شب نشینی ها را داریم. بی تردید این مورد نقش مهمی در شرایط شهر تهران دارد لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم که در مورد برگزاری دورهمی ها و تجمعات شبانه دقت کافی داشته باشند.

زالی تاکید نمود: وزارت بهداشت با رصد شاخص ها شرایط هر یک از شهرهای کشور را اعلام خواهد نمود. منتظر اعلام شرایط تهران نیز هستیم و قطعا از این پس در انتها هر هفته با آنالیز شرایط شهر برای اعمال محدودیت های متناسب با شرایط شهر، اقدام خواهیم کرد؛ اما حتی در صورت قرارگیری تهران در شرایط نارنجی بخشی از محدودیت ها ادامه خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1134

به "شرایط نارنجی تهران از شنبه ، محدودیت حضور کارمندان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نارنجی تهران از شنبه ، محدودیت حضور کارمندان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید