واکنش پکن به تحریم 34 شرکت به بهانه ارتباط با ایران، چین، روسیه

به گزارش فروش برتر، سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدام امروز آمریکا در قرار دادن 34 شرکت در فهرست سیاه به بهانه ارتباط با چین، روسیه و ایران واکنش نشان داد.

واکنش پکن به تحریم 34 شرکت به بهانه ارتباط با ایران، چین، روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدام امروز آمریکا در قرار دادن 34 شرکت در لیست سیاه به بهانه ارتباط با چین، روسیه و ایران واکنش نشان داد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه اسامی 34 شرکت را به بهانه ارتباط با حکومت های ایران، چین و روسیه در لیست سیاه همکاری های مالی قرار داد.

وزارت بازرگانی آمریکا بهانه تحریم ها علیه شرکت های مستقر در چین را اتهامات حقوق بشری و نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ اعلام نموده است. چند شرکت هم به بهانه یاری به نوسازی ارتش چین در لیست تحریم ها قرار گرفته اند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام تازه آمریکا گفت: لیست سیاه آمریکا در واقع، ابزاری برای سرکوب بعضی شرکت ها و صنایع تعیین در چین به بهانه حقوق بشر است و ابزاری است که آمریکا از آن برای بی ثبات کردن سین کیانگ و مهار چین استفاده می نمایند. چین، قاطعانه با این مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اضافه نمود: چین تمامی اقدامات لازم را برای حراست قاطع از حقوق و منافع شرکت های چینی و مقابله با کوشش های آمریکا جهت دخالت در امور داخلی چین به کار خواهد بست.

شرکت هایی که در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار می گیرند از انجام هر گونه تجارت با شرکت های آمریکایی، مگر در صورت کسب مجوز از دولت فدرال آمریکا منع می شوند.

وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای خاطرنشان کرد از میان 34 شخص حقیقی و حقوقی که در لیست سیاه همکاری های مالی قرار گرفته اند 8 شخص حقیقی و حقوقی به علت تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران در این لیست قرار داده شده اند.

وزیر بازرگانی آمریکا در این بیانیه معین ننموده این شرکت ها در کدام کشورها مستقر هستند. در اطلاعیه ای که پیشتر روی وب سایت وزارت بازرگانی قرار گرفته بود آمده 2 شخص حقیقی و حقوقی که مستقر در ایران هستند هم در این لیست سیاه قرار گرفته اند. در آن اطلاعیه نام شرکت شیمی طب سینا و مدیر عامل آن در لیست سیاه قرار گرفته است.

وزیر بازرگانی آمریکا گفته 6 شرکت دیگر به علت یاری به برنامه های نظامی روسیه در این لیست قرار گرفته اند.

وزیر بازرگانی آمریکا گفته واشنگتن به استفاده از قوانین مربوط به کنترل صادرات جهت جوابگو کردن دولت ها، شرکت ها یا اشخاصی که اقلام آمریکایی را به کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه انتقال می دهند ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ مالی علیه این کشور تحریم هایی را به بهانه های مختلف وضع نموده است. واشنگتن شرکت های آمریکایی و شرکت های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم ها ملزم می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1499

به "واکنش پکن به تحریم 34 شرکت به بهانه ارتباط با ایران، چین، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پکن به تحریم 34 شرکت به بهانه ارتباط با ایران، چین، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید