هیات مالی هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار وارد ایران شد

به گزارش فروش برتر، خبرنگاران: قائم مقام شرکت کشتیرانی هند در راس هیئتی هیات مالی برای بازدید از بندر چابهار و سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری جهت توسعه تنها بندر اقیانوسی ایران وارد کشورمان شد.

هیات مالی هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار وارد ایران شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، به دنبال اعلام آمادگی هندی ها در ماه گذشته برای سرمایه گذاری در توسعه و تجهیز بندر چابهار، این هیات که قائم مقام شرکت کشتیرانی هند آنرا همراهی می نماید راهی ایران شد.

پیش تر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با خبرنگاران از سرمایه گذاری هندی ها در بندر چابهار و راه آهن چابهار- مشهد خبر داده بود.

عطا الله صدر با اشاره به سفر هیات هندی به ایران برای سرمایه گذاری در طرح توسعه بندر چابهار گفت: با مشارکت هندی ها فاز 2 توسعه بندر شهید بهشتی چابهار انجام خواهد شد البته آنها سرمایه گذاری در راه آهن چابهار- زاهدان و مشهد را نیز پیشنهاد داده اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که میزان سرمایه گذاری چقدر است، گفت: با توجه به طولانی بودن راه آهن چابهار- مشهد که 1000 کیلومتر است قرار است هندی ها به صورت BOT سرمایه گذاری نمایند.

عطا الله صدر با تاکید بر اینکه بندر شهید بهشتی چابهار دروازه توسعه جنوب شرق ایران است گفت: سازمان بنادر در چند سال اخیر توجه زیادی به توسعه این بندر داشته که در این راستا از سرمایه های بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنادر به عنوان مناطق ویژه محسوب می شوند اضافه نمود: در راستای توسعه این بنادر با کشورهای مختلفی به صورت مشارکت همکاری می کنیم؛ به عنوان مثال در بندر امیرآباد سیلو ترانزیت با همکاری قزاقستانی ها ساخته شد، همچنین در این بندر کارخانه صادرات گچ با مشارکت ترکیه احداث شد.

بر اساس این گزارش بندر چابهار به عنوان نزدیکترین نقطه به خاک هند دارای اهمیت راهبردی و مزایای فراوان مالی برای این کشور به شمار می آید. از سوی دیگر بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نزدیک ترین و آسان ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه نظیر ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، قرقیزستان و... به آبهای آزاد است و اهمیت فراوانی برای این کشورها دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 369

به "هیات مالی هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات مالی هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید