نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش نقدینگی ناشران یاری می نماید

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی هیچ گاه نمی تواند جایگزین نمایشگاه فیزیکی باشد اما با همه این وجود فرصتی فراهم می نماید تا بتوانیم مشکل نقدینگی که برای ناشران طی ماه های اخیر به واسطه بیماری کرونا ایجاد شده است را جبران کنیم.

نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش نقدینگی ناشران یاری می نماید

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب می تواند کار بسیار مفیدی باشد، اضافه نمود: این نمایشگاه به افزایش نقدینگی و توسعه اقتصادی به ناشران و اهالی نشر یاری می نماید و می تواند بخشی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد را برای دست اندرکاران صنعت نشر حل نماید.

اسماعیلی ادامه داد: نکته دیگر این است ما باید با توجه به دنیا امروز و دنیای گسترده ارتباطات و نقشی که فضای مجازی در هر نوع کسب و کاری دارد به سهم خود فعال شویم و یاری کنیم این کسب و کارها راه بیافتد.

وی با بیان اینکه حتی اگر کرونا هم رخت بربندد شرایط به وجود آمده کنونی ایجاب می نماید بتوانیم از فضای مجازی بهره بگیریم، مطرح نمود: دست اندرکاران حوزه نشر برای توسعه و گسترش کسب و کارهای خود باید به این سمت حرکت نمایند و از ظرفیت ها و پتانسیل هایی که فضای مجازی در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده نمایند.

اسماعیلی تاکید نمود: حرکت صنعت نشر به سمت فضای مجازی از جمله نمایشگاه مجازی کتاب یک امر لازم است و یکی از عواملی که موجب می گردد حوزه نشر در هر جایی پیروز باشد این است که بتواند در فضای مجازی حضور پیروزی داشته باشد.

به گفته وی، خصوصا اینکه با از بین رفتن کرونا لازم است افرادی که از این کسب و کارها بهره مند می گردد کار خود را ادامه دهند و مخاطبان هم علاوه بر حضور فیزیکی در کتابفروشی ها به صورت آنلاین خدمات مورد احتیاج خود را دریافت نمایند و این چرخه ادامه داشته باشد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب ها به صورت رایگان ارسال می شوند و علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه ehranbookfair.ir مراجعه نمایند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20درصدی و کتاب های ناشران خارجی با تخفیف 50 درصدی ارائه می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1217

به "نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش نقدینگی ناشران یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش نقدینگی ناشران یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید