نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک

به گزارش فروش برتر، در روز های اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران،به نقل از روزنامه خراسان،در روز های اخیر جمهوری اسلامی ایران توانسته برای اولین بار پس از توافق برجام، یک قطعه سنگین و مهم چاله راکتور آب سنگین اراک را با موفقیت در راکتور نصب کند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش گردد گفته است: هفته گذشته به لطف خدا و کوشش متخصصان ایرانی توانستیم درپوش اصلی راکتور آب سنگین اراک موسوم به Reactor Pit Cover را که بیش از 100 تن وزن دارد در محل خود در چاله راکتور نصب کنیم.

لازم به ذکر است:کار ساخت ماشین سوخت گذاری راکتور نیز خاتمه یافته و آماده آزمایش با سوخت مجازی است ضمن این که در حال تکمیل بخشی از اتاق کنترل راکتور اراک هستیم.

این منبع مطلع می افزاید کار طراحی راکتور مدرن اراک در مرحله خاتمهی بوده و قرارداد های خرید تجهیزات اصلی برای آغاز ساخت منعقد شده است.

به نظر می رسد ایران توانسته علاوه بر بخش ثانویه و ماشین سوخت راکتور اراک، در بخش اولیه و هسته ای راکتور نیز اقدامات مهمی را به پایان برساند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 389

به "نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب اولین قطعه مهم در قلب راکتور جدید اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید