مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دستی و هیوندای سوناتا

به گزارش فروش برتر، نسل پنجم نیسان ماکسیما در سال 1999 در بازار جهانی معرفی گردید. این نسل تا سال 2003 بر روی خط فراوری بود. ماکسیما جزء معدود خودروهایی بود که هم زمان با بازار جهانی، به بازار ایران عرضه شد. زمانی که این خودرو وارد بازار ایران شد، تقریباً هیچ رقیبی نداشت و بازار خودروهای لوکس ایران هم کم رونق بود. درمورد مدل دنده اتوماتیک این خودرو که دیگر فاصله بسیار زیاد بود و تعداد رانندگانی که در آن سال ها مسلط به رانندگی با خودروهای دنده اتوماتیک بودند، بسیار ناچیز و کم شمار بود. در این مقاله، به مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دستی و هیوندای سوناتا می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دستی و هیوندای سوناتا

مقدمه ای بر مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک

در این دوره بود که پارس خودرو با ارائه نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک، تصمیم گرفت بازار خودروهای لوکس را تحت کنترل خود بگیرد و نقش پیش گام و آغازگر عرضه خودروهای دنده اتوماتیک را بازی کند. چندی بعد، با حضور رقبایی چون هیوندای آزرا 2009، هیوندای سوناتا و … ماکسیما بخش بزرگی از بازار خود را از دست داد.

هنوز هم وقتی خریداران می خواهند به سراغ خودروی ماکسیما بروند، ابتدا این سؤال در ذهنشان نقش می بندد: کدام مدل؟ دنده معمولی یا دنده اتوماتیک؟ پس ناگزیریم ابتدا به این سؤال پاسخ بدهیم و این دو برادر دوقلو را با هم مقایسه کنیم. درضمن مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با خودرویی چون هیوندای سوناتا نیز چندان خالی از لطف نیست و می تواند راهگشای خریداران باشد.

ماکسیمای دنده اتوماتیک از نمای رو به رو

مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دنده دستی

دو مدل نیسان ماکسیما دستی و اتوماتیک تفاوتی در بحث طراحی بدنه و ظاهر خودرو، آپشن ها و امکانات جانبی، راحتی جایگاه ها و آسایش سرنشینان، ابعاد و ظرفیت خودرو و حتی بسیاری از ویژگی های فنی مثل قدرت فرمان پذیری و پایداری و توان سیستم تعلیق و جلوبندی و … باهم ندارند. بحث تنها بر سر نوع جعبه دنده است که بر قدرت، شتاب، سرعت، اندازه مصرف سوخت و … تأثیر چشم گیری می گذارد.

در ابتدا بحث مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک، باید یک دسته بندی کلی بین خریداران انجام شود؛ آنهایی که به طورکلی به رانندگی با خودروهای با جعبه دنده اتوماتیک عادت دارند و یا همچنان رانندگی با خودروهای دنده دستی برایشان راحت تر و مجذوب نماینده تر است. شما در کدام دسته قرار می گیرید؟ جزء هر دسته ای که باشید، به سراغ ماکسیمای همان دسته بروید و دیگر تردیدی به دل راه ندهید. آدم ها باهم متفاوتند و عادت ها و علایق خاص خودشان را دارند که تغییر آنها به سادگی ممکن نیست.

ویژگی های خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با نمونه های دنده دستی که درمورد خودروی ماکسیما نیز صدق می نمایند، به طور مختصر شامل این موارد می شود: قیمت خودروهای دنده دستی به مراتب کمتر است و اگر بودجه کمتری داشته باشید، احتیاج نیست به سراغ خودروی سطح پایین تری بروید. ماکسیما دنده دستی با قیمتی ارزان تر و هزینه های کمترِ تعمیر و نگهداری، نسبت به نمونه های دنده اتوماتیک پیش روی شماست.

در مقایسه نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک با دنده دستی، موارد قابل اعتنایی مانند احتیاج بیشتر به تعویض صفحه کلاچ در نمونه های اتوماتیک، عدم دسترسی آسان به لوازم و قطعات پیشرانه و جعبه دنده ماکسیمای دنده اتوماتیک، احتیاج به تعمیرکار ماهر و مخصوص برای تعمیر نمونه اتوماتیک، مصرف سوخت بیشتر ماکسیمای اتوماتیک نسبت به نمونه دنده معمولی و … نباید از قلم بیفتد.

در مقابل و در بحث کاهش اندازه خستگی هنگام رانندگی در ترافیک و تردد در شهرهای شلوغ که احتیاج مداومی به گرفتن کلاچ دارید و پای شما خسته می شود، مدل دنده اتوماتیک به داد شما می رسد و راحتی را برایتان به ارمغان می آورد. در سرانجام باید اضافه نمود که اگر بیشتر در شهرهای خلوت و یا مسیرهای خارج شهر و بزرگ راه ها در تردد هستید، مدل دنده اتوماتیک ماکسیمای مونتاژ داخل را انتخاب کنید و تردید به دلتان راه ندهید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر،مقایسه نیسان ماکسیما دنده دستی با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی ماکسیمای دنده اتوماتیک

مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا NF نسل پنجم یک خودروی خوش دست و با فرمان پذیری عالی است که سواری نرم و خانوادگی دارد و کیفیت سواری مناسبی هم به شما ارائه می نماید. هیوندای سوناتا که بین سال های 2006 تا اوایل 2011 با کد NF و کد YF وارد کشور می شد، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان های سایز میانه در کشور بود که هنوز هم طرف داران خاص خود را دارد.

اگر در پی خودرویی لوکس و کمی قدیمی ولی همچنان توانمند و کارآمد هستید، دو خودروی نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک و هیوندای سوناتا می توانند برای شما گزینه مناسبی باشد. هیوندای سوناتا طراحی اش مدرن تر است، اما زود خسته نماینده و تکراری می شود.

در مقایسه نیسان ماکسیما دنده اتوماتیک با هیوندای سوناتای که یکی تحت لیسانس شرکت نیسان مونتاژ و دیگری به صورت CBU به کشور وارد شدند، هرچند از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند اما از لحاظ فنی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. طراحی و فراوری نیسان ماکسیما به سال 2000 بر می شود، در مقابل هیوندای سوناتا سال 2006 فراوری شده است.

ماکسیما دارای موتور 3000 سی سی است که به واسطه آن بر اساس اطلاعات پارس خودرو می تواند 197 تا 202 اسب بخار قدرت فراوری کند، اما سوناتا با موتور 2400 سی سی خود توانایی فراوری 174 اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر سرعت ماکسیما 255 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت سوناتا 202 کیلومتر بر ساعت است.

در مقایسه ماکسیمای دنده اتوماتیک با هیوندای سونوتا از لحاظ اندازه مصرف سوخت، ماکسیما دنده اتوماتیک را می توان در رده پرمصرف ترین خودروهای داخلی قرار داد؛ به طوری که این خودرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی 11.5 لیتر بنزین مصرف می نماید. در مقابل، سوناتا 8.8 لیتر بنزین برای طی کردن این مسافت احتیاج دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر نیسان ماکسیما 8.4 ثانیه اما شتاب صفر تا 100 هیوندای سوناتا 10.4 ثانیه است.

درکل هیوندای سوناتا خودرویی با سطح استهلاک مناسب است و به خوبی از پس رقابت با خودروی ژاپنی رقیب خود برمی آید. این خودرو به لطف کیفیت مناسبی که دارد، از نیسان ماکسیما استهلاک کمتری دارد، آپشن هایش هم بیشتر و هزینه های نگهداری آن کمتر است.

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما

نمای پشتی ماکسیمای دنده اتوماتیک

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه ماکسیما دنده اتوماتیک است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت خبرنگاران آگهی های خرید و فروش ماکسیمای مونتاژی و وارداتی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1879

به "مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دستی و هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه نیسان ماکسیما اتوماتیک با ماکسیمای دستی و هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید