پیکاپ KMC T9 به مرکز رسید ، سیر تا پیاز محصول نو کرمان موتور

به گزارش فروش برتر، پیکاپ KMC T9 که در اصل JAC Hunter نام دارد در ابتدا فقط برای بازار داخلی چین فراوری شد. اما پس از عرضه اولیه در ژانویه 2021 کمپانی JAC تصمیم گرفت که نسخه فیس لیفت آن را از تیر ماه سال جاری در بازارهایی مانند استرالیا، آفریقای جنوبی و نیوزلند هم به فروش برساند. نمونه هایی از این پیکاپ چینی ماه ها پیش وارد کرمان موتور شدند و این خودروساز تصمیم دارد تا فروش آن در بازار خودرو کشور را به زودی شروع کند.

پیکاپ KMC T9 به مرکز رسید ، سیر تا پیاز محصول نو کرمان موتور

بیت ران - محمد فتح اللهی - کرمان موتور پیش تر حضور در بازار پیکاپ ها را با محصولی مانند KMC T8 تجربه کرد. از آنجایی که پیکاپ ها در گروه خودروهای کار و تجاری قرار دارند، قیمت گذاری آنها هم به وسیله عرضه نماینده آنها مشخص می گردد. از همین رو، فروش چنین خودروهایی، سود سرشاری برای خودروسازان داخلی دارد.

کرمان موتور KMC T8 را با موتور دو لیتری توربو 174 اسب بخاری به فروش می رساند که گشتاوری برابر با 290 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد. این پیکاپ چینی که حالا جایگاه خود را در بازار پیدا نموده است، فقط با گیربکس 6 دنده دستی به بازار عرضه می گردد.

با ورود پیکاپ KMC T9 قطعاً جایگاه کرمان موتور در عرضه وانت های آفرودی محکم تر خواهد شد. خصوصاً آنکه این خودرو هم از منظر قدرت و گشتاور موتور نسبت به T8 قوی تر است و هم با گیربکس اتوماتیک آن، می توان رانندگی راحت تری را تجربه کرد.

پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین در دو تیپ استاندارد و لانگ به فروش می رسد. براساس اعلام منابع مطلع، کرمان موتور میخواهد تیپ استاندارد این پیکاپ چینی را در کشور عرضه کند.

KMC T9 در نمای روبرو کاملاً تهاجمی به نظر می رسد. اما در نمای کناری پیداکردن تفاوت های این خودرو با T8 بسیار سخت است. در نمای عقب هم همان ظاهر کاملاً ساده KMC T8 در T9 تکرار شده است.

مشخصات فنی پیکاپ KMC T9 کرمان موتور

در سال های اخیر، تب خرید خودروهای آفرودی در کشورمان بسیار بالا است. بسیاری از خانواده ها و جوانان دوست دارند ساعات و روزهایی را خارج از فضای شهری سپری نمایند. قطعاً عبور از رودخانه های خروشان و گذر از میان جنگل های سرسبز، یک خودرو آفرود لازم دارد.

اما از آنجایی که قیمت خرید شاسی بلندهای آفرودی بسیار زیاد است، چنین خانواده هایی به سراغ پیکاپ های چینی رفتند. چینی ها هم با شناخت بازارهای مختلف، این کمبود را احساس کردند و مدام با فراوری مدل های مختلف، حضور در کلاس پیکاپ های آفرودی و شهری را ادامه می دهند.

پیکاپ های چینی بازار ایران، قطعاً به علت گرانی محصولاتی مانند تویوتا هایلوکس محبوب شدند. وگرنه اگر قیمت یک محصول اصیل با یک چینی درجه چندم یکسان بود، مسلماً تقاضای بازار محصول باکیفیت تر و اصیل تر را انتخاب می کرد.

اما شرایط امروز بازار خودرو ایران بدین شکل است که جوانان و خانواده های ما باید با پیکاپ های چینی تجربه رانندگی در مسیرهای خارج از شهر را کسب نمایند.

پیکاپ KMC T9 کرمان موتور همچون T8 از یک موتور دو لیتری توربوشارژ بهره مند است. این موتور که با کد D20TG فراوری می گردد حجمی برابر با 1998 سی سی دارد.

این موتور چهار سیلندر توربو، 231 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری می نماید. گشتاور خروجی آن نیز به 380 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1900 تا 3300 می توان برترین عملکرد آن را دیدن کرد.

نیرو و گشتاور این پیکاپ چینی به وسیله گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به تمامی چرخ های آن منتقل می گردد. البته JAC Hunter نسخه دیفرانسیل عقب هم در بازار چین دارد.

موتور GDi پیکاپ KMC T9 برای حرکت احتیاج به بنزینی با اکتان حداقلی 92 دارد. باک 76 لیتری سوخت آن هم برای پیمایش های طولانی کافی به نظر می رسد. گرچه هیچ اطلاعاتی درباره مقدار مصرف سوخت آن به وسیله JAC رسماً اعلام نشد.

توانایی های خارج از جاده پیکاپ KMC T9

پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین با قفل دیفرانسیل در محور عقب هم به فروش می رسد. این امکان در بعضی مدل های فول و گران قیمت این خودرو استاندارد است. اما در مدل های پایه به صورت آپشنال به مشتریان عرضه می گردد.

تعلیق جلوی T9 از نوع Double Wishbone و مستقل است. همانطور که می دانیم تعلیق دابل ویشبون نمونه پیشرفته و کامل سیستم تعلیق مک فرسون است. این تعلیق از دو طبق بهره مند است که باعث می گردد بازه جابجایی دابل ویشبون از مک فرسون بیشتر باشد.

در تعلیق عقب T9 هم Leaf Spring (فنر شمش) غیر مستقل وجود دارد. فنر شمش در تعلیق عقب خودروهایی وجود دارد که کاربری باری و تجاری دارند. این تعلیق گرچه طراحی ساده ای دارد و وزن زیادی را می تواند تحمل کند، اما سواری خشک و آزاردهنده ای را به قسمت عقب خودرو منتقل می نماید.

ابعاد و میزان های پیکاپ KMC T9

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ چینی برابر است با 5330×1965×1920 میلیمتر و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 3110 میلیمتر اعلام شد.

فضای بار این پیکاپ چینی هم طولی برابر با 1520 میلیمتر دارد. عرض این بخش 1590 میلیمتر است و گودی آن به 470 میلیمتر می رسد.

KMC T9 در مقایسه با T8 پنج میلیمتر طول بیشتری دارد. عرض آن 85 میلیمتر بیشتر است و ارتفاع آن هم 90 میلیمتر زیادتر از برادر کوچک تر خود است. فاصله بین دو محور T9 در مقایسه با T8 هم 20 میلیمتر بیشتر است.

امکانات پیکاپ KMC T9

KMC T9 با ترمز پارک برقی، رینگ های 18 اینچی و تایرهایی با ابعاد 265/60 به دست مشتریانش می رسد. ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی (در تیپ فول)، سنسور پارک جلو (در تیپ فول) و سنسور پارک عقب هم از دیگر امکانات آن به شمار می روند.

T9 بعلاوه با دوربین 360 درجه (در تیپ فول)، کروز کنترل معمولی، امکان انتخاب حالات رانندگی، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، روف رک، ورود و استارت بدون کلید و کارگوباکس (در تیپ فول) هم قابل خرید است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به تریم چرم داخلی، نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد (در تیپ فول)، گرمکن صندلی های جلو (در تیپ فول)، نمایشگر لمسی 10.4 اینچی، دستیار صوتی، خروجی برق 220 ولت و 6 اسپیکر برای سیستم صوتی (در تیپ فول) اشاره نمود.

KMC T9 با چراغ های LED، چراغ Turn Assist، نورپردازی داخلی (در تیپ فول)، سنسور باران (در تیپ فول) و ایرکاندیشن تک نقطه ای با خروجی تهویه برای ردیف عقب به دست مشتریان خواهد رسید.

همانطور که مشاهده می گردد، امکانات رفاهی این خودرو نسبتاً کامل به نظر می رسد. گرچه از رادارهای مختلف و هشدار نقاط کور و… در این خودرو خبری نیست، اما باید دید همین سطح امکانات برای این خودرو هم در بازار ایران وجود خواهد داشت یا خیر. چرا که اختلاف قیمت تیپ لوآپشن T9 با فول آپشن آن بسیار زیاد است.

قیمت پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین

مقرون به صرفهترین تیپ تک دیفرانسیل پیکاپ KMC T9 در بازار خودرو چین 131 هزار و 800 یوان قیمت دارد. این رقم براساس شرایط ارزی امروز برابر با 902 میلیون و 830 هزار تومان است.

گرانترین و فول ترین مدل دو دیفرانسیل آن هم به بهای 192 هزار و 800 یوان در نمایندگی های JAC به وسیله چینی ها قابل خرید است. این رقم هم پس از تبدیل نرخ امروز معادل 1 میلیارد و 320 میلیون و 680 هزار تومان است.

در روزهای اخیر قطعات CKD این خودرو جهت شروع روند مونتاژ KMC T9 به وسیله کرمان موتور ثبت سفارش شدند. نمونه هایی از این خودرو هم اکنون در کشور حضور دارند تا روند دریافت تأییدیه ها و استانداردها را طی نمایند. اما با چنین برچسب های قیمتی در بازار خودرو چین، متاسفانه نباید منتظر یک پیکاپ چینی مقرون به صرفه قیمت از سوی کرمان موتور باشیم.

پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ / سنگین تر و ضعیف تر از نیسان آبی!

مزدا 3 بهمن موتور در یک قدمی بازار / راهنمای جامع مزدا 3 چینی در ایران

قیمت لاستیک در بازار افزایشی شد + قیمت لاستیک های پرمصرف به چه رقمی رسید؟

مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو در این شرایط شروع می گردد

تغییرات عمده در سورن پلاس ایران خودرو / از ایمنی تا مصرف سوخت

منبع: بیت ران
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 2068

به "پیکاپ KMC T9 به مرکز رسید ، سیر تا پیاز محصول نو کرمان موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ KMC T9 به مرکز رسید ، سیر تا پیاز محصول نو کرمان موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید