مقام آمریکایی از حمله طالبان به فرودگاهی در افغانستان اطلاع داد

به گزارش فروش برتر، سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از حمله غیرمستقیم به فرودگاه قندهار اطلاع داد و گفت که این حمله تلفات جانی برجای نذاشته است.

مقام آمریکایی از حمله طالبان به فرودگاهی در افغانستان اطلاع داد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان از حمله غیرمستقیم به فرودگاه قندهار اطلاع داد.

سانی لگت، سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان روز شنبه، یازدهم ثور گفت که این حادثه تلفات برجای نگذاشته است.

وی تأکید نموده است که اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای خارجی و آمریکایی در افغانستان در این مورد موضع خود را به صورت روشن بیان نموده است.

میلر هفته گذشته گفت: بازگشت به خشونت امری احمقانه و غم انگیز خواهد بود.

او به طالبان هشدار داده بود که نیروهای خارجی ابزار نظامی برای پاسخ گویی قاطع و سریع علیه هر نوع حمله و برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و ائتلاف در اختیار دارند و حرکت در این جهت خطرناک است.

تا به امروز مسوولیت این حمله را فرد و یا گروه بر عهده نگرفته است.

این حمله در حالی انجام شده است که فرایند خروج نیروهای از افغانستان به صورت رسمی کلید خورده است.

طالبان در واکنش به بد عهدی آمریکا در خروج دیر هنگام نیروهای این کشور از افغانستان تهدید کرد که این اقدام بدون جواب نخواهد ماند.

طالبان در بیانیه ای گفت اینکه خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان از اول ماه می که در توافقنامه مشخص شده بود، با تأخیر همراه شده، سرپیچی محسوب شده و راه هرگونه اقدام مناسب را برای این گروه در برابر نیروهای اشغالگر باز نموده است.

براساس توافق نامه دوحه، فرایند خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به سرانجام می رسید، اما رییس جمهور آمریکا به تازگی گفت که این نیروها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد؛ موضوعی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه و بدعهدی آمریکا می دانند.

طالبان در واکنش به بدعهدی آمریکا در خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفتند تا زمانی که نیروهای خارجی حضور داشته باشند در هیچ نشست و مذاکره ای برای صلح شرکت نخواهند کرد؛ موضوعی که موجب نگرانی مقامات و رهبران سیاسی افغانستان شده است.

گروه طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت مشخص شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق نامه دوحه تلقی می گردد و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1399

به "مقام آمریکایی از حمله طالبان به فرودگاهی در افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی از حمله طالبان به فرودگاهی در افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید