مرگ مرموز خواننده 26 ساله کانادایی ، صدای فرهنگ اسکیموها خاموش شد

به گزارش فروش برتر، کلی فریزر که بیش از هر چیز برای بازخوانی یکی از ترانه های ریحانا به زبان بومیان کانادا و کوشش برای زنده نگه داشتن فرهنگ اینوئیت ها شهرت داشت، در 26 سالگی از جهان رفت.

مرگ مرموز خواننده 26 ساله کانادایی ، صدای فرهنگ اسکیموها خاموش شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ کانادا با خواندن ترانه الماس های ریحانا به شهرت رسید و پس از آن عمده کوشش خود را برای گسترش دادن زبان و فرهنگ اینوئیت های سرزمین مادری اش به کار بست. تور سیمونسن، دوست و تهیه کننده آثار فریزر روز گذشته اعلام نمود خبر مرگ این خواننده جوان را یک روز پس از کریسمس از خانواده او شنیده و البته هنوز زمان دقیق و علت مرگ آشکار نشده است.

فریزر در منطقه سانیکیلواک در نوناووت کانادا بزرگ شد و تا پیش از مرگ در وینی پگ، مانیتوبا زندگی می کرد. او نخستین آلبوم خود ایسوما را در 2014 به بازار فرستاد و دومین آلبومش سدنا در 2017 منتشر و نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم بومی سال در مراسم اهدای جوایز جونو به بهترین های موسیقی کانادا شد.

کلی فریزر ترانه های خود را به زبان اینوکتیتوت می نوشت و می خواند که از زبان های رایج میان اسکیموهای کاناداست. هدف او این بود که علاوه بر کوشش برای زنده نگه داشتن زبان و فرهنگ مادری، موسیقی را بیش از پیش به متن جامعه و مردم برساند و به همین دلیل آواهای سنتی اینوئیت را با موسیقی پاپ معاصر ترکیب می کرد.

این خواننده فقید دو سال پیش همزمان با انتشار آلبوم سدنا بیانیه ای علیه استعمار منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: به شدت مشتاقم برای بهبود شرایط زندگی مردم اینوئیت بکوشم، به جوان ترها یاری کنم تاریخ خود را بشناسند و کوشش کنم حال آنها که از زخم های استعمار در رنج هستند بهتر گردد.

فریزر سرگرم کار روی سومین آلبوم خود با نام استعمارزدایی بود که با مرگ ناگهانی و مرموز او، سرنوشت این آلبوم هم نامشخص است. ویدئویی که او از بازخوانی ترانه الماس ها خوانده و منتشر نموده بود، بسیار دیده شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 339

به "مرگ مرموز خواننده 26 ساله کانادایی ، صدای فرهنگ اسکیموها خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ مرموز خواننده 26 ساله کانادایی ، صدای فرهنگ اسکیموها خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید