هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه اجرا می گردد

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران، جلیل جباری پیش از ظهر دوشنبه در ملاقات با سرکنسول و وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه با اشاره به توانمندی های استان در زمینه جذب گردشگر و آثار تاریخی بی نظیر در استان اظهارداشت: استان آذربایجان غربی نزدیکترین استان کشور به استان ارزروم ترکیه است و این موضوع می تواند بر افزایش مراودات فرهنگی و گردشگری دو استان بیافزاید.

هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه اجرا می گردد

جباری در مورد راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در ارزروم ترکیه اضافه کرد: باتوجه به تنوع محصولات صنایع دستی استان آذربایجان غربی و قرابت فرهنگی و استقبال مردم ترکیه از این مجموعه های نفیس فرهنگی که جلوه گر آثار فرهنگ و تمدن هزارساله این مرزو بوم است، این امرموجب رونق بازار داخلی و خارجی هنرمندان استان خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان نمود: مسئولیت سنگینی برای برپایی هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه برعهده سازمان ها و دستگاههای دولتی و خصوصی نهاده شده که این امر مهم مستلزم برنامه ریزی های مستمر، همکاری ها و هماهنگی های لازم فی مابین است.

سرکنسول ارزروم ترکیه نیز در این جلسه به ضرورت تبادل فرهنگی متقابل اشاره نمود و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی در مهر ماه سالجاری در ارزروم یکی از برنامه های استان آذربایجان غربی می تواند باشد.

حسین قاسمی، ارومیه را یکی از قطب های مهم گردشگری عنوان نمود و اضافه کرد: صنایع دستی، موسیقی سنتی فولکلور، جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی، می توان این استان را به عنوان نگین انگشتری استان ها معرفی کرد.

وی ضمن در خواست اجرای برنامه های فرهنگی و جاذبه های گردشگری در ارزروم ترکیه گفت: ارزان سازی هتل های داخل کشور، چاپ اطلاعات به زبان ترکی استانبولی در مجلات گردشگری، تهیه بروشور های رنگی و نقشه های استانی و راه اندازی گردشگری سلامت از دیگر برنامه هایی است که می توان در قالب نمایشگاه و جشنواره برای مردم ارزروم عرضه کرد.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک دارد و تا به امروز بیش از یک هزار و 400 جاذبه طبیعی و اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 557

به "هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی آذربایجان غربی در استان ارزروم ترکیه اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید