محک زنی ها نشان می دهند آیپد پرو M1 بیش از 50 درصد سریع تر شده و بالاتر از قوی ترین مک بوک پرو است

به گزارش فروش برتر، اولین آیپد پروهای مجهز به پردازنده M1 اواخر همین ماه میلادی به دست مشتریان می رسند.

محک زنی ها نشان می دهند آیپد پرو M1 بیش از 50 درصد سریع تر شده و بالاتر از قوی ترین مک بوک پرو است

اما نتایج اولیه محک زنی قدرت پردازشی این تبلت های جدید توسط Geekbench منتشر شده است که نشان می دهد آیپد پرو M1 بیش از 50 درصد سریع تر از نسل قبل است. این نتایج ادعاهای اپل در زمان معرفی این آیپد پروها را تایید می کند.

همان طور که برای اولین بار سایت MacRumors نتایج تست اولیه Geekbench 5 را منتشر کرده است؛ نسل پنجم آیپد پرو با پردازنده M1 در تک هسته به امتیاز 1700 و در چند هسته ای به امتیاز 7200 رسیده است. برای مقایسه، آیپد پرو 2020 مجهز به پردازنده A12Z در تک هسته امتیاز 1100 و در چند هسته امتیاز 4656 را به ثبت رساندند.

در اینجا نتایج محک زنی چند هسته ای برخی از محصولات اپل را می بینید:

مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده Core i9 اینتل: 6819

مک مینی با پردازنده M1 اپل: 7346

آیپد ایر: 4246

آیپد پرو M1 جدید: 7200

آیپد پرو با پردازنده A12Z اپل: 4656

مک بوک ایر با پردازنده M1 اپل: 7580

همان طور که مشاهده کردید؛ کارایی M1 iPad Pro با قدرتمندرین مک M1 برابری می کند و به طور قابل توجهی بهتر از پردازنده A12Z iPad Pro ظاهر می شود. آیپد پرو M1 حتی از مک بوک پرو 16 اینچی نیز بالاتر است و تنها برخی از پیکربندی های iMac و مک پرو بهتر از آیپد پروهای جدید است.

در انتظار iPadOS 15

باید یادآوری کرد اگرچه این نتایج چشم گیر هستند ولی همیشه کل داستان کارایی یک محصول را بیان نمی کنند. با عرضه اولین سفارشات مشتریان در 21 ماه می، انتظار داریم محک زنی ها و نتایج تست سایر رسانه ها نیز منتشر شود.

اکنون، سوال اصلی این است که چگونه سیستم عامل iPadOS می خواهد از مزایای پردازنده قدرتمند M1 استفاده کند؟ می توانیم تصور کنیم در بخش هایی مانند ویرایش عکس و ویدئو از سرعت و کارایی بهتری برخوردار باشد ولی این ها کافی نیست و انتظار داریم اپل در طی کنفرانس WWDC ماه آینده، خبرهای جدیدی درباره iPadOS بشنویم.

برخی شایعات نشان می دهند iPadOS 15 تغییرات بزرگی در صفحه خانگی آیپد ایجاد می کند. اپل امسال از ویجت ها در آیفون و صفحه اصلی رونمایی کرد ولی هنوز ویجت ها در آیپد محدود به نوار کناری می شوند و نمی توان آن ها را با آیکون اپلیکیشن ها ادغام کرد.

انتظار دارید در iPadOS 15 چه ویژگی های تازه ای را مشاهده کنید که به پشتیبانی از قدرت پردازنده M1 ارائه شدند؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1413

به "محک زنی ها نشان می دهند آیپد پرو M1 بیش از 50 درصد سریع تر شده و بالاتر از قوی ترین مک بوک پرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محک زنی ها نشان می دهند آیپد پرو M1 بیش از 50 درصد سریع تر شده و بالاتر از قوی ترین مک بوک پرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید