محصولی برای جداسازی سلولهای توموری از خون فراوری شد

به گزارش فروش برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،دسترسی آسان به سلول سرطانی در خون بیمار، قیمت پایین، مکانیزم تشخیص آسان و راحت سلول های سرطانی و استفاده از چندین آنتی بادی در یک سوزن از ویژگی های این محصول ایران ساخت است.

محصولی برای جداسازی سلولهای توموری از خون فراوری شد

نام آن کیت است و شامل سر سوزن پزشکی عامل دار شده با آنتی بادی یا پادتن است. بعلاوه در آن ابزاری نو که بتواند چندین مارکر سطحی سلول را شناسایی و تمام سلول های سرطانی را با مارکرهای مختلف جداسازی کند، ارائه می گردد.

یک مزیت این روش نسبت به مکاهمم های دیگر روش تشخیص بسیار ساده آن است که با کمترین تجهیزات و فقط با یک میکروسکوپ ساده نوری قادر است سلول های مورد نظر را شناسایی و شمارش کند.

بـرآورد تقاضـای بالقـوه اسـتفاده از ایـن فنـاوری در کشـور بیش از 6000 تسـت در سـال 1400 اسـت که این تعداد در سال 1409 به 120000 عدد تست می رسد. با احتساب 20 درصد سهم دستگاه های موجود در ایران، تقاضای بالقوه این دستگاه در سال های 1400 و 1409 به ترتیب 12000 و 24000 عـدد تسـت بـرآورد شـده اسـت. ظرفیـت اسـمی محصـول 12000 ویال/تسـت در سـال اسـت که با این اقدام حرکت برای تامین احتیاج کشور شروع شده است.

محققان یک تیم استارتاپی با همگرایی فناوری این محصول را فراوری کردند. آنها برای نشاندن نانوذرات روی سوزن ها و عامل دار کردن آنان با آنتی بادی از فناوری نانو و زیست فناوری استفاده کردند که از جمله مصادیق همگرایی فناورانه هستند.

مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کسب و کار نوپا حمایت کرد تا زمینه برای توسعه بازار محصول فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1588

به "محصولی برای جداسازی سلولهای توموری از خون فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولی برای جداسازی سلولهای توموری از خون فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید