غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل

به گزارش فروش برتر، گوگل انتها به کاربران امکان می دهد بدون آسیب زدن به تجربه کاربریِ اپلیکیشن، جلوی استفاده از داده ها برای نمایش تبلیغات هدفمند را بگیرند.

غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل

گوگل از سال ها قبل غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند را برای کاربرانش امکان پذیر نموده است، اما تا قبل از تغییرات امروز، انجام این کار باعث می شد سرویس های پرکاربرد گوگل بسیاری از قابلیت های مهم شان را ارائه ندهند. به گزارش گیزمودو، گوگل تصمیم گرفته است شرایط را تغییر دهد. این شرکت در اقدامی قابل توجه، کنترل بر محتوای تبلیغاتی را بدون اثرگذاری بر عملکرد اپلیکیشن هایش ممکن نموده است

گوگل پیش تر می گفت که برای عدم استفاده از داده های کاربران و نمایش ندادن تبلیغات هدفمند، تنظیماتی مثل Web & App Activity و YouTube History باید خاموش شوند. خاموش کردن این تنظیمات به معنی عدم استفاده گوگل از داده ها برای تبلیغات بود، اما باعث می شد پرکاربردترین ویژگی های سرویس هایی مثل گوگل مپ و دستیار صوتی و موتور جست و جو نیز از دسترس خارج شوند.

به لطف تغییرات نو می توانید همچنان Web & App Activity و YouTube History را روشن نگه دارید و به گوگل بگویید که نمی خواهید از داده هایتان برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده گردد. گوگل ازطریق سرویس نوی به نام My Ad Center به کاربرانش امکان می دهد کنترل بیشتری بر داده هایشان داشته باشند.

تغییر اعمال شده در رویکرد گوگل برای استفاده از داده ها، در نگاه اول بسیار قابل توجه است. این شرکت پیش تر به وضوح کوشش می کرد کاربرانش را به صدور مجوز استفاده از داده ها ترغیب کند، اما اکنون آزادی عمل بیشتری به آن ها می دهد. داده های کاربران برای شرکت هایی مثل گوگل بسیار عایدیزا هستند. متا (فیسبوک سابق) نیز ازطریق داده ها عایدی زیادی به جیب می زند.

اپل با فعال کردن قابلیتی نو در iOS در سال های اخیر ضربه بزرگی به کسب و کار تبلیغاتی متا وارد نموده است. این شرکت به شکل فعالانه و با جدیت از کاربرانش می خواهد پایش داده هایشان را غیرفعال نمایند، اما گوگل فعلاً قصد ندارد چنین رویکردی در پیش بگیرد، چون ازطریق فروش تبلیغات هدفمند عایدی هنگفتی به جیب می زند.

فردی به نمایندگی از گوگل می گوید ماهانه 260 میلیون نفر از تنظیمات Web & App Activity بازدید می نمایند. این عدد در نگاه اول بزرگ به نظر می رسد، اما جالب است بدانید که تنها 6 درصد از 4.3 میلیارد کاربر گوگل را شامل می گردد. در واقع صرفاً 6 درصد از مخاطبان گوگل به تنظیمات حریم خصوصی این شرکت اهمیت می دهند. تعداد کسانی که پایش داده هایشان را غیرفعال نمایند احتمالاً کمتر از این خواهد بود. گوگل می خواهد بدانید که چنین امکانی برای شما فراهم است، اما مشخصاً تمایل ندارد که پایش داده هایتان را غیرفعال کنید.

تنظیمات نو گوگل برای کنترل بر داده ها ازطریق My Ad Center دردسترس قرار می گیرد. این سرویس در هفته جاری منتشر خواهد شد. My Ad Center در نقش سرویسی واحد برای تنظیمات تبلیغاتی گوگل فعالیت می نماید، اما یک سری ابزارهای نو نیز خواهد داشت.

پس از باز کردن My Ad Center می توانید به گوگل بگویید که تمایلی به تماشا محتوای تبلیغاتی درباره موضوعاتی خاص دارید یا نه. بعلاوه امکان محدود کردن تبلیغات بعضی از شرکت های تبلیغاتی وجود خواهد داشت. مثلاً می توانید بگویید که نمی خواهید تبلیغات مربوط به صنعت انرژی را ببینید یا این که به صراحت بگویید که گوگل تبلیغات شرکت Shell Oil را به شما نشان ندهد. به علاوه خواهید توانست تبلیغاتی را که اخیراً مشاهده نموده اید، بار دیگر ببینید.

گوگل گفته است که کاربران می توانند در My Ad Center جلوی نمایش تبلیغات مربوط به موضوعات حساسی مثل الکل و... را بگیرند. بااین حال برخلاف قابلیت مشابهی که در فیسبوک و اینستاگرام ارائه می گردد، نمی توانید جلوی نمایش تبلیغات سیاسی را بگیرید.

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1930

به "غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل" امتیاز دهید

1 کاربر به "غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند برای کاربران گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید