با هواگرد فلایر آشنا شوید

به گزارش فروش برتر، هواگرد فلایر

امروز می خواهیم تا برای شما گزارشی کامل و جامع از هواگرد فلایر را در این جا به اشتراک بگزاریم اما قبل از آن حتما توضیحی کامل اما نسبتا کوتاه درباره وسیله های پروازی که در زمره هواگردها قرار می گیرند را ارائه خواهیم کرد تا به زودی درباره هواگردها مطلبی کامل و جامع ارائه نماییم. هواگرد فلایر را می توان به عنوان آغاز کننده انقلابی بزرگ در زمره تمامی هواگردهای سبک به حساب آورد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با این هواگردها آشنا شویم.

با هواگرد فلایر آشنا شوید

همانطور که در مقدمه گفتیم، ابتدا کمی درباره هواگردها و این که دقیقا چه چیزی هستند شرح خواهیم داد. به صورت کلی هواگرد به هر وسیله ای گفته می گردد که توان پرواز در جو و آسمان را داشته باشد. با این تعریف انواع وسایل پرنده مانند که قابلیت پرواز را دارد همانند بالن، بادپر، بالگرد و حتی فضاپیما ها و یا قاره پیماها را می توان در زمره هواگردها نامید. هواگرد در کل ماشینی است که می تواند با یاری هوا پرواز کند. این ماشین، برای غلبه بر نیروی جاذبه از نیروی ایستا یا نیروی پویای یک بالگرد استفاده می نماید و البته در بعضی از موارد نیز از نیروی موتورهای جت نیز استفاده می گردد.

در این بین چندین اصطلاح وجود دارد که دانستن آن ها برای شما خالی از لطف نیست. به فعالیت های انسان پیرامون هواگرد و یا وسیله ای پرنده، اصطلاحاً هوانوردی گفته می گردد. هواگردها در واقع می توانند به وسیله خلبان، کنترل از راه دور و یا حتی سیستم های اتوماتیک راهنمایی شوند. هواگردها را می توان بر حسب معیارهای متفاوتی دسته بندی کرد.

این دسته بندی ها عبارتند از: نوع پرواز، نوع نیرو، کارکرد و سایر مواردی که به پرواز ختم می گردد. از نظر نحوه پرواز و یا حتی شکل شناور شدن در هوا، هواگردها را به 4 دسته بزرگ می توان تقسیم کرد: هواگردهای سنگین تر از هوا، هواگردهای سبک تر از هوا، هواگرد ثابت بال و هوا چرخ.

درباره هواگردهای سنگین تر از هوا باید بگوییم که انواع بالن و زپلاین ها در این دسته قرار دارند. در پروازهای ایستا از نیروی شناوری به منظور جاری شدن در هوا مانند جاری شدن کشتی ها در آب استفاده می گردد. هواگردهای سبک تر از هوا، هواپیماهای متداول یا همان هواپیماهای دارای بال ثابت و هلیکوپتر و هواسرها هستند که در این دسته جای گرفته اند.

هواگردهای سنگین تر از هوا همانند هواپیماها، به وسیله خارج شدن هوا یا گاز به حرکت در می آیند. حال می رسیم به نوع سوم یعنی، هواگردهای ثابت بال. نمونه اولیه هواگرد ثابت بال، بادبادک ها هستند. یک هواگرد ثابت بال اگرچه به سرعت بسیار بالایی برای پرواز احتیاج دارد، اما وزش باد است که به آن امکان پرواز را می دهد.

بادبادک ها به عنوان اولین نمونه های اولیه از تجربه پرواز به انسان ها این امکان را دادند که با استفاده از آن ها به عنوان یک نمونه اولیه استفاده گشت و به عنوان یک الگوی پیروز مورد استفاده نهاده شد.

نخستین نمونه از هواگردهای سنگین تر از هوا و قابل کنترل، بادپرها بودند. بادپر طراحی شده است تا وسیله ای برای نخستین کوشش در پرواز پیروزیت آمیز و قابل کنترل انسانی گردد. حال می رسیم به نوع آخر یعنی، هواگردهای ثابت های بال. این دسته از هواگردها، معمولاً از موتورهای درون سوز و پیشرانه یا جت برای به وجود آوردن نیروی پیش رانش بهره می گیرند. این نیروی پیش رانش هواگرد را در میان هوا به جلو هل می دهد.

جا به جایی هوا بر روی بال ها نیروی برآر پدید می آورد که همین نیرو است که منجر به پرواز هواگرد می گردد. البته به طور مثال پاراگلایدرها که موتور ندارند نیز جزئی از این دسته از هواگردها هستند. بالگردها و هواچرخ ها برای به وجود آوردن هر دو نیروی برآر و پیشران از یک چرخانه یا همان یک بال چرخان است، بهره می گیرند.

این نکته را توجه داشته باشید که بالگردها از نوع عمود پروازها هستند. در میان هواپیماها نیز نمونه های عمود پرواز هم وجود دارد. حال به هواگرد فلایر می رسیم. هواگرد تک سرنشینه و تمام برقی فلایر، محصولی است از استارت آپ کیتی هاوک با مالکیت لری پیچ که در واقع رویای ساخت هواپیمای شخصی که پروازی آسان داشته باشد را برای انسان دست یافتنی نموده است.

لری پیج تنها در زمنیه هواپیماها فعال نیست بلکه او یکی از بنیان گذاران گوگل نیز هست که در قالب استارت آپ کیتی هاوک (Kitty Hwak) هم نیز فعال است و به غیر از آن چند پروژه مختلف ساخت وسایل نقلیه هوایی شخصی در حال توسعه را نیز در دست کار دارد. جدیدترین پروژه مجذوب کننده شرکت کیتی هاوک، هواگرد تک سرنشینه و تمام برقی فلایِر (Flyer) است که به تازگی در رسانه ها تصاویر مدل نهایی و تعیینات آن منتشر شده است.

با توجه به طراحی خاص این نمونه فلایر، اولین نکته ای که باید از این هواگرد در نظر داشت، پرواز با آن بر روی آب است. این مسئله شانس این را بالا می برد تا در صورت بروز مشکل، افارد شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند. فلایر از 10 پروانه تمام برقی بدون گارد محافظ، هر کدام به طول تقریبی یک متر و فریمی با ابعاد 2.4 در 3.9 متر استفاده می نماید. زمان پرواز فلایر باتوجه به وزن سرنشین و سرعت حرکت هواگرد، بین 12 تا حداکثر 20 دقیقه متغیر است و پرواز تا ارتفاع 3 متر با حداکثر سرعت 32 کیلومتر بر ساعت را امکان پذیر می سازد.

بر اساس اعلام رسمی، مدل های بعدی فلایر تا حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت پرواز خواهند کرد. مسئولیتن کمپانی کیتی هاوک اعلام نموده اند که آموزش راهنمایی فلایر کمتر از یک ساعت زمان احتیاج دارد و با توجه به این مسئله که این مدل در کلاس هواگردهای فوق سبک قرار می گیرد، پرواز با آن در منطقه ها غیر مسکونی بدون احتیاج به گواهینامه خلبانی امکان پذیر است. فلایر کیتی هاوک اکنون بدون قیمت تعیین برای پیش فروش به وسیله دعوتنامه در دسترس است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1851

به "با هواگرد فلایر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هواگرد فلایر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید