طرز تهیه لگیمات؛ شیرینی خوشمزه ماه رمضان با نکات کلیدی

به گزارش فروش برتر، لگیمات یک نوع شیرینی مشابه شیرینی بامیه و کمی فرق دارد. لگیمات شیرینی عربی بسیار خوشمزه ای است که در ماه مبارک رمضان هوادار بسیاری دارد. در این مقاله در سرویس آشپزی از مجله اینترنتی خبرنگاران می خواهیم با طرز تهیه شیرینی لگیمات بیشتر آشنا و طرز تهیه آن را آموزش ببینیم. در کشورهای عربی نام این شیرینی لقیمات یا القاضی است که در آنجا هم هوادارهای زیادی دارد.

طرز تهیه لگیمات؛ شیرینی خوشمزه ماه رمضان با نکات کلیدی

لگیمات به علت اینکه مانند بامیه آن را در شربت بار شیرین می کنیم، آن را به بامیه شبیه نموده است در صورتی که برایتان شاید جالب باشد شیرینی لگیمات از خانواده دونات به شمار میرود، برای شیرین کردن لگیمات از روش های متفاوتی می گردد مثلا از پودرقند یا نوتلا استفاده یا مانند شهرهای جنوبی برای شیرین کردن سالم و مفید از شیره انگور استفاده کرد که طعم بی نظیری به شیرینی شما می دهد. با توجه به ذائقه خود می توانید از شیرین کننده های متفاوتی بهره ببرید و از طعم این شیرینی لذت ببرید.

مواد مورد احتیاج برای طرز تهیه شیرینی لگیمات:
نشاسته ذرت نصف پیمانه
شکر یک چهارم پیمانه
شیر گرم یک و نیم پیمانه
روغن یک چهارم پیمانه
خمیر مایه یک قاشق غذاخوری
آرد دو پیمانه و نیم
ماست نصف پیمانه
وانیل یک قاشق قاشق چایخوری
نمک ربع قاشق چایخوری
مواد مورد احتیاج برای تهیه شربت بار لگیمات:
شکر2 پیمانه
آب 1 پیمانه
جوهر لیمو نوک قاشق چایخوری
گلوکز1 قاشق غذاخوری
زعفران دم نموده 1 قاشق غذاخوری
گلاب2 قاشق غذاخوری
پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت بار:

ابتدا شربت بار لگیمات را درست می کنیم.

مرحله اول

ابتدا در یک قابلمه مناسب 1 پیمانه آب و 2 پیمانه شکر اضافه و به خوبی روی حرارت مخلوط میکنیم و اجازه میدهیم تا به جوش بیاید.

مرحله دوم

به مواد به جوش آماده (آب و شکر) 1 قاشق غذاخوری گلوکز و نوک قاشق چایخوری جوهرلیمو اضافه و مخلوط میکنیم و با حرارت ملایم اجازه بدهید که به مدت 20 دقیقه به جوش بیاید.

مرحله سوم

چند دقیقه آخر به جوش آمدن موادمون (شکر، آب، گلوکز، جوهرلیمو) به آن یک چهارم قاشق چایخوری هل، 1 قاشق غذاخوری زعفران دم نموده و 2 قاشق غذاخوری گلاب اضافه و مخلوط میکنیم و از روی حرارت برداشته و صبرکنید که با دمای محیط خنک گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دونات خانگی

شربت بار ما آماده است.

طرز تهیه لگیمات

حال به تهیه لگیمات می پردازیم.

مرحله اول

ابتدا در یک ظرف مناسب یک چهارم پیمانه شکر، نصف پیمانه نشاسته، یک پیمانه و نیم شیر گرم، نصف پیمانه ماست، یک چهارم پیمانه روغن، یک قاشق چایخوری وانیل و یک قاشق غذاخوری خمیرمایه را به ظرفمان اضافه میکنیم و با همزن دستی به خوبی موادمان را مخلوط می کنیم تا یک دست گردد.

مرحله دوم

سپس به موادمون (شکر، نشاسته، روغن، خمیرمایه، شیر، ماست، وانیل) نمک ربع قاشق چایخوری و کم کم در دو مرحله آرد اضافه و مرتب با همزن مخلوط می کنیم تا موادمان به خوبی یک دست گردد. درب ظرف خمیر آماده شده را بگذارید و روی آن را با یک پارچه بپوشانید و به مدت 1 ساعت اجازه بدهید که خمیر شما استراحت کند.

مرحله سوم

بعد از 1 ساعت استراحت خمیر و به عمل آمدن درب آن را برداشته و به خوبی با همزن 1 تا 2 دقیقه مخلوط کنید و سپس درب ظرف خود را بگذارید و روی آن یک پارچه قرار بدهید و به مدت 15 دقیقه اجازه بدهید خمیر شما استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از 15 دقیقه استراحت خمیر شما آماده است کمی موادمان را هم می زنیم (فقط برای برطرف گرفتگی هوای آن) و آن را در یک قیف و یا در صورت نداشتن در پلاستیک میریزیم و سر آن را قیچی میکنیم.

مرحله پنجم

سپس در یک ماهیتابه مناسب روغن میریزیم و با ماسوله لگیمات را در روغن سرد میریزیم و با حرارت میانه اجازه میدهیم تا شیرینی ما پخته گردد. بعد از پخت، لگیمات را درون شربت بار قرار میدهیم و سپس روی صافی میگذاریم تا شربت بار اضافه از آن خارج گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بامیه ماه رمضان مرحله به مرحله

شیرینی لگیمات ما آماده است امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

نکات تهیه لگیمات:

  • برای سرخ کردن لگیمات حتما روغن شما باید سرد باشد.
  • زمان قرار دادن بامیه در شربت بار کاملا بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید برای شیرین کردن شیرینی به جای شربت بار از شیره خرما، نوتلا، شکلات یا پودر قند بهره ببرید.
  • به جای وانیل میتوانید از پودر هل هم بهره ببرید.
  • در صورت نداشتن قیف و ماسوله می توانید از ظرف سس استفاده و یا یک پلاستیک تمیز را به صورت قیف درمی آوریم و سر آن را برش می دهیم.
  • اگر در زمان ریختن لگیمات در روغن برای برش آن از قیچی استفاده می کنید، قیچی خود را چرب کنید یا می توانید به جای قیچی از قاشق پلاستکی بهره ببرید که حتما قاشق خود را قیچی کنید.
  • در زمان به جوش آمدن شهد هر چند دقیقه یک بار دیواره های قابلمه را با آب جوش یا آبلیمو با یک برس تمیز کنید. با اینکار شهد شما شکرک نمی زند.
  • حتما در 2 مرحله اجازه دهید خمیر شما استراحت کند تا شیرینی بهتری داشته باشد.

امیدوارم از این طرز تهیه لگیمات لذت برده باشید.

منبع: اُکالا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1755

به "طرز تهیه لگیمات؛ شیرینی خوشمزه ماه رمضان با نکات کلیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لگیمات؛ شیرینی خوشمزه ماه رمضان با نکات کلیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید