طرز تهیه آسان شکلات خانگی خوشمزه

به گزارش فروش برتر، اگر یک پرشسنامه ای وجود داشته باشد که در آن پرسیده باشند محبوب ترین خوراکی جهان کدام است؟، می توانیم با اطمینان زیادی بگوییم که شکلات یکی از گزینه هایی است که بیشتری رأی را می آورد. به سختی می گردد کسی را پیدا کرد که بگوید من شکلات دوست ندارم؛ به خصوص از نوع کاکایویی. خوردن شکلات با آن طعم جادویی اش حس بی نظیری ایجاد می نماید و شاید برای همین است که رسم شده است به یکدیگر شکلات هدیه بدهیم؛ به هر حال چه کسی است که نخواهد عزیزانش را با چنین هدیه شیرینی شاد کند. در این مطلب از مطالب آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ می خواهسم به شما طرز تهیه شکلات دست ساز خانگی را آموزش دهیم که بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

طرز تهیه آسان شکلات خانگی خوشمزه

تصور کنید بتوانید در خانه شکلات خاص خودتان را تهیه کنید و به آن طعم های محبوبتان را اضافه کنید و همراه با چای یا قهوه نوش جان کنید. یا از آن بهتر، بتوانید آن را در جعبه هدیه ای که برای دوستتان آماده کردید قرار دهید و او را غافلگیر کنید. اگر این ایده های مجذوب کننده وسوسه اتان نموده اند با ما در ادامه همراه باشید.

شکلات دست ساز خانگی

این شکلات دست ساز مجذوب کننده، خیلی سریع و آسان آماده می گردد و می تواند یک گزینه عالی برای هدیه دادن باشد.

مواد لازم

  • شکلات شیری: 60 گرم
  • میوه خشک مخلوط: به مقدار دلخواه
  • چوب شور: به مقدار دلخواه
  • بادام درختی و پسته: به مقدار دلخواه
  • قالب سیلیکونی شکلات

طرز تهیه شکلات دست ساز خانگی

1.

برای آماده کردن این شکلات خوشمزه، ابتدا شکلات شیری را به روش بن ماری (ذوب کردن با حرارت غیرمستقیم با استفاده از آب) روی بخار کتری آب می کنید تا کاملا ذوب گردد.

دقت کنید شکلات نباید مدت طولانی روی حرارت قرار بگیرد چون ممکن است بسوزد.

2.

سپس شکلات آب شده را به صورت یک دست در قالب سیلیکونی ریخته و از طریق قاشق، سطح شکلات را صاف می کنیم.

3.

بعد از اینکه شکلات را درون قالب دلخواه ریختیم، در حالی که شکلات هنوز به شکل مایع است، میوه خشک مخلوط، مغز بادام، مغز پسته و چوب شور را روی آن قرار می دهیم و به مدت یک ربع درون یخچال قرار می دهیم.

4.

برای خارج کردن شکلات از قالب، به آرامی لبه های قالب را باز کنید و شکلات را بیرون بیاورید. زمانی که قالب را از یخچال بیرون آوردید، سریعا شکلات را خارج کنید تا شفافیت شکلات حفظ گردد.

5.

بسته بندی و تزیین شکلات کاملا سلیقه ای است. می توانید شکلات را با انواع کاغد کادو بسته بندی کنید و با گل و میوه خشک یک هدیه مجذوب کننده و دلنشین آماده کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1582

به "طرز تهیه آسان شکلات خانگی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آسان شکلات خانگی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید