شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه به روش ترکیه ای

به گزارش فروش برتر، شیرینی تاتلیسی بادامی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب کشورهای ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می گردد.

شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه به روش ترکیه ای

مواد لازم شیرینی تاتلیسی بادامی

کره یا مارگارین125 گرم

تخم مرغ2 عدد

روغن مایع¼ پیمانه

پودر قند1 پیمانه

بیکینگ پودر10 گرم

وانیل5 گرم

آرد به مقدار کافی

آرد سمولینا به مقدار کافی

مواد لازم برای شربت

شکر دانه ریز3 پیمانه

آب3.5 پیمانه

طرز تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر دانه ریز را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک گردد، سپس به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم، برای این منظور کره نرم را درون یک کاسه می گذاریم.

مرحله سوم

حالا پودر قند را به کاسه اضافه نموده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای گردد، سپس تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه نموده و هر کدام را به مدت 1 دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به همراه وانیل به کاسه اضافه نموده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و پس از الک کردن کم کم به کاسه اضافه می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل گردد.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم گردد، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر به مقدار یک گردوی درشت جدا می کنیم. حالا خمیر را به صورت بیضی فرم می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را درون آرد سمولینا می غلطانیم و درون سینی فر می چینیم، سپس روی آنها را با چاقوی تیز دو برش ایجاد می کنیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

زمانی که روی شیرینی ها طلایی شد، سینی را از فر خارج نموده و اجازه می دهیم حرارت اولیه آنها از بین برود، سپس شربت خنک شده را روی آنها می ریزیم. در نهایت برش ها را با پودر پسته پر نموده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: forushebartar.ir شناسه مطلب: 1940

به "شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه به روش ترکیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی تاتلیسی بادامی خوشمزه به روش ترکیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید